måndag 4 december 2017

Måndagar!

Morgonyoga! 
I denna stad är de så otroligt mycket snack bakom ryggen, folk har så lite att göra så man pratar om andra. Jag drar mig undan och ifrån där jag hör att man pratar om andra. De bara suger min energi. De som pratar om andra pratar även om dig när du vänder ryggen till. Fokusera på ditt, fokusera på din business och inte på andras business, prata in ner för att lyfta dig själv.. sånt suger!
LYFT VARANN ISTÄLLET!
Lediga dagar.....



Måndagar har varit speciella, väldig länge, i över 6 år kan man säga då jag börjar leva varannan vecka liv med mitt barn. Nu kan jag mera uppskatta måndagen, de båda vilket jag inte gjort tidigare, nu tar jag istället och tänker positivt och inte bara att jag ältar att jag kommer dö av saknad vilket jag ändå gör men att jag försöker göra de jag behöver för att ladda batterierna efter en intensiv mamma vecka med ansvar själv att få allt att funka. Jag tog sovmorgon! Hejba!! Åt frukost, lämnade på skolan och åkte på Tenton och körde ett pass axlar och lite bålstabilitet. KUL att känna att en övning som jag inte klarade tidigare pga nacken går hur bra som helt plötsligt, att jag lyckats stärka mig åt rätt håll liksom;) Kul även att när man kommer en annan tid så är samma nissar som var där för några år sedan den tiden där och kör och hejar glatt på en och blir snopen och man ser liksom.. hmmm undra vart hon hållit hus! Hi hi.
Vågade mig på militärpress i smithen och skrattade för mig själv då jag insåg vilka vikter jag är nere och kör på numera när de gäller pressar.
Fokus på baksida och sedan skrattade någon bakom mig och sa:
Så där ska jag oxå göra!
När han såg hur jag töjde och töjde i spagat och splitt för att lyckas med mitt mål som går si så där. Men men de tar sig snart, fröken är tjurskallig;) Jag älskar när folk vågar komma fram och prata med varann trots att man inte känner varann. Dock så visste han vad jag hette och bad mig om hjälp. Sånt är så kul! Att våga be om hjälp och sedan när de är en kille som ber en fröken om hjälp för att han tycker jag är kunnig, sånt är superkul!

Hjälps vi åt så blir vi ju alla starkare tillsammans!

Hem för en yoga stund ala 10 minuter daglig rutin och sedan en god lunch innan jag fick mig en dejt på stan av en skön pingla vid namn Elin :)
Jag älskar att lära känna nytt folk, sånt växer man av. Jag fick oxå känslan av att känna hur de är att vara splittrad som person.. för de kändes efter morgonens töjningar att jag höll på gå av på mitten och kroppen var inte riktigt synkad, haha.

Helgen har varit fin! Mycket lugn tid med Emmy, hon har haft kompisar, vi har varit på simskolan, legat i soffan, målat, pysslat, fikat på RAW FOR GOOD på stan och kramats med vänner, träffat en saknad glad skit för en sväng och kollat hur denne mår och druckit massor med java. Vi har hunnit skratta, bråka, inga tårar, men alla andra humör har nog rullat genom denna helg oxå. Så är de med barn;) Men den har varit återhämtande, inga måsten, bara gjort de vi känt för i stunden och sedan något som jag vet och känner att jag och min dotter har stort behov av ... att få röra på oss ute i friska luften. Allt blir bättre av det, sömnen, maten blir godare, humöret blir bättre, jag känner mig tillfredsställd på ett annat sätt med mycket rörelse ute. Att gå istället för att ta bilen, vi har en kropp som är anpassad för och röra på oss. Jag älskar det!


Ha en magisk måndag kväll!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...