söndag 3 december 2017

Ett misslyckat pass.. va fan är det?

Ett morgonbesök på Tenton, kände att huvudet inte var riktigt som de skulle när jag åkte men tänkte att de släpper nog och kommer nog från nacken som vanligt, även om jag nu fått lära mig att när du gör dig av med tungmetaller så kan även de ge en viss huvudvärk, svårt att veta vad som är vad i min kropp pga nacken :) Ben stod på tur och jag bestämde direkt att de skulle bli ett lätt benpass, där fokus riktat på kontakt, de kändes bra, var rejält uppvärmd när jag började med huvudet ville inte ge med sig så jag valde att åka hem igen. Detta är skillnaden på någon form av balans oxå, att inte bry sig över ett misslyckat pass, vad gör de!? De är ett träningspass, det är inget som ska förstöra min morgon för att huvudet ville något annat idag. Bara att acceptera sedan försöka få frisk luft, dricka mycket och äta bra så kanske de ger med sig. Jag försöker undvika all form av värktabletter så långt de bara går. Min enda tanke var, hur gör jag dagen så bra för E som möjligt trots att jag har skallebang!?

Just nu är jag kass på bilder, mobilen tar usla bilder numera, astråkigt och tycker tomten kan dumpa en ny iphone i min julsocka! ;) Jag älskar ju att ta bilder, vardagsbilder, inga perfekta, de där bilderna som visar livet här och nu, inget tillgjort, bara rent jävla mitt i livet som de ser ut just nu, gärna lite kaos.. som igår då jag filmade min dotter då vi bakade pepparkakor och emmy drog upp en rätt i taket.. så ser vårt liv, inget perfekt, kaosartat kärleksfullt.
Eller som bilden nedan, då hon ligger i mitt knä, den perfekta positionen där jag gillar att ha någon. Att ligga och pilla i håret på någon som får en att bli lugn, älskar de ju själv så de flesta gillar att bli pillad i håret.. förutom min dotter! haha
Efter att kylen blivit fylld igår och jag fått krama om C ordentligt så blev jag inspirerad till att göra en vegetarisk rätt, de blev en god kikärtstomatsås och pasta, samt så gjorde jag pastagratäng av rester. Jag tycker om att laga mat om de finns mat hemma;) när man handlat så de liksom finns allt, då jag inte har någon stress och sedan får göra något exakt jag själv är sugen på. 
Smör, lök, vitlök, passerade tomater,tomatpuré,  grönsaksbuljong, peppar, curry, gurkmeja, chili och kikärtor.. samt lite blandade örter. Blev supergott till pastan. En god råkostsallad med vinägrett och emmy tyckte pastagratängen var god även om vi fick mängda mat över men de är ju perfekt idag, kan även frysa in lite små lådor som man har som backup på veckorna då de kan vara tidsbrist samt trötthet efter långa jobbdagar. 
Till kvällsfika blev det hallon, rawfoodbollar och en fluff med massor av nyrostade nötter och frön. 
En perfekt lördag som avslutades med att E somnade lätt i sin säng och jag rullade ut mattan och körde lite yin innan jag somnade gott. 

Önskar dig en fin söndag! 



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...