fredag 24 november 2017

Trasa

Vaknade i morse med att trapzen kramar mig rejält och de drar upp i huvudet. Oftast kan jag hålla skenet uppe och de kan jag pga av att jag låter de rinna av mig ibland på mattan. I dag fick de göra de, jag fick i gång cirkulationen efter att jag måste sovit som en kratta i hopknölad, rullade ut mattan efter frukosten, tårarna kom och sedan var de som att de släppte lite. Jag tillåter mig att bli less och arg på min kropp för en stund även om jag är tacksam över att den bär mig fram genom livet varje dag.
Veckan har bestått av mycket jobb, mycket frisk luft, mycket vänner, mycket träning, mycket mat och ännu mer frisk luft. Har försökt lämna bilen hemma för att få gå lite mer och å hålla igång cirkulationen i kroppen. De gör att jag känner mig lättare idag på något sätt, trots att jag har ont.
Vilar från vikter tills de släpper lite och kroppen får återhämta sig. Har ett överkropps pass på tur i veckan och de vill jag ha mindre spänningar i nacken innan jag går på för annars blir de sämre.
Äter extra gurkmeja i kapsel form då den hjälper mot värk och är antiinflammatorisk. Ska även lägga om mellis, eller försöka;) byta ut lite fluff mot annat för en period då de går så sjukt mycket kasein och sedan behöver jag dra ner på mjölkprodukter för min kropps skull.

Inväntar med spänning på mitt analyssvar på nya hårmineralanalysen, de ska bli kul och se hur min kropp reagerat på de tillskotten jag kört även om jag slarvat en hel del med kosten och stoppat i mig en del pwos;)Men jag kan inte vara helt duktig hela tiden, jag behöver lite slarv för att må bra, att inte ha 100% koll på allt, ha någon form i balans vad som är bra och inte bra helt enkelt. Jag själv behöver lite skit för att ha balans. Låter kanske konstigt men så jag har resonerat i många år då jag har ett missbruk i grunden. Behöver hela tiden lyssna till vad jag mår bra av och inte, när något blir för mycket eller för lite. Balans, balans och åter balans.

Får fortsätta sedan.. fredagsmys kallar!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...