lördag 25 november 2017

Ny människa!

Att få en kväll där de värms rester för att man inte orkar, där man får gå 15 min tidigare, där man får massage, där man får krypa under täcket och mysa, där man får dö i soffan med någon som somnar bakom ens nacke och sedan får somna och får en sovmorgon, eller sovmorgon i min värld då jag sov till halv 6!! Efter 3 dåliga nätter så var de så skönt!!! Tassade iväg till gymmet och där fick jag surra loss lite och fick bli starkare mellan seten i armar, klockrent då jag oftast kör på för fort mellan set och tappar styrka. Men fokus nu är ju att bli starkare och då behövs vila och tyngre vikter.
Mötten en gammal gymstammis som man blir glad av som flinade upp sig på göteborgska och sa:
Nej men god morgon, du är pigg och allert som vanligt! Korta möten som gör så mycket för träningen, att man tar sig tid och "se" varann och säga HEJ!
Så är känslan också idag, jag känner mig piggelin, psyket är med en när man fått sova bättre och känner sig mindre öm i nacke.. då skiner man!

Hann inte med att rulla ut mattan men de får vänta, jag är ledig sedan och får ta helg och kan därmed njuta av lite tid där i lugn och ro. De blev mindre tid då jag sov längre, stressade inte utan de fick ta lite tid och jag kunde istället duka fram frukost till oss och njuta av typ enda dagen vi har tillsammans ala morgon. Mat tillsammans är så viktigt!

Frukosten är underbart god just nu och speciellt efter träning. Jag låter mycket havregryn, linfrön och chia, salt stå och svälla på natten med mycket vätska, kokar upp den sakta. Blandar i lite vassle och sedan har jag den topping som finns hemma. Godaste är goji, nötter, frön (rostade solrosfrön i kokosolja och lite örtsalt igår) kokoschips och mullbär, den kombon är magisk, har man nibs till så blir de ännu mer magi!

I dag är jag även glad att jag får jobba med E som är typ "ny" hos oss eller ny för mig då vi jobbar aldrig i hop men ska se till att få lite helger tillsammans så man kan lära känna varann och då man har rätt lika energi och de är gött, då får vi surra loss mellan kunderna och dagen flyter på fortare.
Jag ska även unna mig lite nya produkter från INIKA, vårt grymma naturliga smink, har haft slut på concealer jätte länge och jag är ingen som handlar skönhetsgrejer men behöver verkligen nu då sömnen varit sämre och vintern gör en blek och grå ;) Den får huden att andas, inga kemikalier nära ögat känns också otroligt värt, ska även unna mig ett läppstift så har jag något fint till julfesten, sedan vad jag ska ha på kroppen är ju en annan femma då jag mest äger träningskläder och de är liksom JAG.. de jag trivs i och de går i jämt men men, vinnare hittar lösningar och ibland får man ta och ringa en vän och låna något fint för en kväll;) Uppbackning i vänskap, de är ju de det kan handla om.. vänner vill ju liksom inte se varann måsta gå runt naken bland chefer :P

Ha en fin dag, njut! Jag ska ha en skräpdag med riktig lördag med massa gott!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...