måndag 27 november 2017

Fix!

Alla julklappar är nu fixade, 2 större till Empan, 1 mindre till henne, 1 stort till Marcus och sedan har jag ett fix till Emil som ska lösas. Så nu är lönen slut! :P 
De är skönt att ha de bortgjort så kan man fokusera på annat, julen kommer INTE vara någon form av stress för mig. I kväll ska vi plocka fram julsakerna ur förrådet och Emmy får pyssla lite är min plan. Kycklingen ligger i marinad med soya, grillkrydda, citronpeppar och vitlök. Dagen har varit halkig, tog en runda i morse innan jag landade på mattan, ojades över min nacke som låst sig igen. Rullade över bollen för att öppna upp bröstryggen på mig. och lät kroppen gå i ett flow av mig själv, så gott de bara gick. Åt sedan en lång och god frukost, drack java, åt choklad och duschade länge! 
En timmes jobb fick de bli då jag var tvungen att rycka in och jobba en stund. Fick låna bilen och kunde ta mig till tandläkaren utan att halka och slå mig. Detta är något jag jobbar med... att inte känna sig lat när man måste ta bilen då jag kunde ha tagit mig dit via cykel men i dag var jag klok och ville inte riskera och kände mig inte tillräckligt självmordsbenägen för att hoppa upp på en cykel... ;)
Hunnit rosta lite mer frön i cocosolja och de är liksom svårt att låta bli de salta goda rackarna! 
Vilodag, perfekt, Emmy är på väg från skolan! Blir en lugn kväll. 

Vad hittar du på idag? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en bra och produktiv dag :), själv så har det mest varit mat prep och slappande :D

Jossan-Wellness by me! sa...

Klockrent, gör vardagen lättare med lite matlådor och slapphet är magiskt!

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...