måndag 9 oktober 2017

Soffvänskapshäng!

Helgen har bestått av tid med Emmy, köpt nya hamstrar som är faktiskt väldigt söta och jag upptäcker att jag kan sitta där själv med och ha en krypande i handen inne på hennes rum och tycka de är rätt kul och avkopplande. Den gamla var ju bara rädd och gömde sig, de här är lite mindre när vi skaffa dem så de kanske kan tämjas lite bättre än den förra. Jag har tränat. Hela veckan har spenderats på ett annat gym då jag känt att jag behövt omväxling och att ha närmare för att göra de smidigt. 
Att jobba i butik och var "utåt"riktad hela tiden gör att när söndagen kommer är det underbart att gå runt och som jag kallar de.. "skrota" omåle och med lundhagsbyxor eller tights som gör de lämpligt att kunna stretcha ut på mattan när tillfällen finns. 
En promenad i regnet har jag och E hunnit med, funderingar i sängen varför vissa människor inte skrattar och visar glädje? Funderingen om de då stänger inne sitt skratt eller vad de gör?
Att hon konstaterade att jag skrattar mycket! Skönt att höra efter de att jag tycker att jag skäller rätt ofta och sätter henne på plats. 
Det är inte så lätt alla gånger att vara förälder och innan man får egna barn är det lätt att ha åsikter kring uppfostran men när man väl sitter där själv så inser man att de inte är så enkelt alla gånger! :) 


Say hello till Snövit och Snöflinga.


I dag bokade jag av ett möte, kände att jag behövde en annan sak. De jag dock inte insåg att jag var på helt fel dag och behövde inte boka av något möte. Blev ensam hemma för veckan och startade dagen med ett ryggpass på Tenton, 4 olika ryggövningar, lite crunches med rep och sedan traskade jag hem och väckte em. Åt frukost och åkte sedan och storhandlade.. Eller...!? Jag är själv och less på vara matfixarn så jag köpte 10 burkar tonfisk, 4 burkar sås, en stor påse basmatiris och lite grönt.. de får bli veckans huvudmål. Turen är att jag tycker tonfisk är gott om de är den i olja;) å sås! Sedan så orkar jag inte krångla till de, vill ha tid för annat jag behöver just nu. 

Det största problemet kan ju vara för små tallrikar och såsen som hamnat under allt... 
Jag tycker de är gott att bara steka på med lök, ris, tonfisk, citronpeppar, soya, vitlök och chili, lite snabbt i en het panna och sedan på med sås och lite grönt! 



Ibland har man turen att få frisk luft i skogen en stund och på den lilla stunden hann 2 vänner bjuda in sig så java maskinen har fått jobba i dag;) Härligt!!! Tack för er!
Nu ska jag rulla ut mattan och den får nog ligga ute i veckan, de kommer bli en fin vecka.. har de allt på känn! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...