onsdag 18 oktober 2017

När man saknar ord!


Från helt underbara dagar och att fått fira emmy till jag vet inte.. jag saknar faktiskt ord. 
Det händer inte ofta men mitt hjärta har varit på någon annanstans idag. När någon jag älskar inte mår bra då känns de helt meningslöst att vara på jobbet. Att vara på jobbet och ge av min energi och hjälpa då jag vill bara vara nära, jag vill hålla om, jag vill låta denne få vara liten, krypa in i min hoodtröja, känna trygghet, få ligga och pilla i håret, viska i örat att allt kommer bli bra, se till att denne andas djupt, slappar av, se till att denne äter. Min mamma roll kliver in och de är en känsla av att en "syster" behöver mig. När någon man älskar inte mår bra då mår inte jag heller bra. 
Det som är det man kan se ljust är solen, jag VET att med allt som är jobbigt så kommer något fint ur det! Även om verkligen inte känns så i stunden. Tex. Relationer, man växer i hop starkare, man märker vilka som betyder något, man gallrar, plötsligt kommer nya människor in i ens liv, plötsligt så öppnas dörrar och i slutändan i allt detta så tror jag på att de kommer komma en känsla av att.. detta var de bästa som kunde hända! TITTA VAR JAG ÄR NU!
Men i denna stund är jag ledsen för min väns skull! 
Livet är inte rättvist alla gånger! 

Solen har strålat idag och jag har fått en otroligt fin komplimang av en kund som verkade visst ha iakttagit mig och sa när den andre kunden gick ut.
-Jossan du är en fin människa! Du kan verkligen se vad människor behöver. 

Det gjorde mig varm i hjärtat och jag svarade TACK, den behövde jag just i dag! 
Jag är duktig i butik, det vet jag om, jag tar mig tid och "ser" kunderna. Jag är verkligen intresserad av människor och när jag känner de rätta "vibbarna" energierna då går jag igång och verkligen vill ge allt av mig själv för att hjälpa.
Men samma motsatts hände oxå idag då en verkligen energitjuv kom in och jag var tvungen att ursäkta.. smita bak och trycka i mig en adapt sport, en uppiggande grej med adaptogener i samt ta en bit choklad innan jag andades och gick ut igen och hjälpte klart. Denne fattade ingenting och hoppas denne blir medveten om energin och inser att man måste ta tag i sig själv och jobba med de bitarna utan att spy i andras fickor.. 

Jag har haft fina möten oxå idag, jag har tendens till att komma nära vissa människor och när de kommer in och handlar då mår jag som en kung! 
 Vi har turen att ha många otroligt fina diamanter i vårt liv. I går spenderades dagen med en mamma som satt i myskläder mitt i dagen och såg komedier och skrattade i sin ensamhet (BRUTALT SKÖNT) sedan kom empan hem, vi höll på med lego, jag dansade runt till skön musik och hon skrattade. 
Sedan middag och legobyggande hela kvällen.:) 
En låtsas födelsedag för Em och vi startade såååklart med groda på säng, sång och paket. Underbart att få ta igen den dagen som är så viktig och som man saknar när den infaller på icke mamma vecka. 
 Nöjdhetskänslan när man fixat konditionsträningen kl 5, svetten lackandes så rövsvetten spruta;) 
BRA puls, så gött med pulsklocka. 45 min, medel blev 145 men jag var uppe på 170. Medel var med uppvärmning. I morgon blir de inge flås, då ska fan benen få jobba och jag ska framåt! SÅ DE SÅ. 
Kosten funkar väldigt bra just nu och de känns bra med tillskotten som jag fått efter hårmineralanalysen. De blir nå djävulsk många piller varje dag men efter år av stress så behöver min kropp boostas med extra. Men lugnare än så här har jag aldrig någonsin varit i mitt liv. Det är häftigt hur långt man kan komma i hur man väljer att hantera saker och ting med att jobba med sig själv hela tiden, att ha en vilja av att utvecklas och hela tiden bli en bättre människa. Att lära sig säga nej! Att säga ifrån när de inte känns ok, att inte ta något skit. Att sätta ner fötterna oftare. 
Att säga JA till de som ger energi och de som känns rätt i hjärtat! och att be om hjälp när de kör i hop sig även om jag är jävligt bra på säga. 
De är lugnt.. jag löser de.. jag fixar det! :) 
Men om man ber om hjälp spar man på krutet och man kommer ens närmaste närmare. 
Min mamma försvann, men jag fick otroliga vänskapsrelationer som funkar som att vi är som små extra mammor till varann och finns där hela tiden. Sedan finns det inget som är så stort som att se någon och några engagera sig ens dotter. Det betyder så sjukt mycket! 
En mammas hjärta går genom ens barn.. så äre bara! 

SÅ här glad var jag i går när jag fick njuta av sol, fick fira Em, fick äta gott, fick se film, fick yoga, bokade av vissa saker för att bara vara för mig själv! När man är själv det är då man hinner med göra de man behöver just för en själv! Då är man som ny igen!
Livet är orättvist men jag älskar ändå livet! 
Det vänder snart min vän! 

1 kommentar:

Anonym sa...

livet är som du säger orättvist, jag tänker ofta "nån dag blir det bättre" , det kommer vända. å liknande. går sakta fram :/

mvh anonym

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...