tisdag 17 oktober 2017

När de bara blir PERFEKT!


I går blev det äntligen jämn vecka, jämn vecka betyder mamma vecka. Jag har längtat så efter att få fira min nu 8-åring. Det är en konstig känsla att inte få gå in på hennes födelsedag och sjunga och glädjas åt och med henne när de är hennes dag.
Men den som väntar på något gott!!!

När man hämtar på fritids efter en vecka i från varann så vill man mötas av ett stort leende och en bamse kram och typ maaaamma vad jag saknat dig!! 
Men så är inte fallet här, hahahaha 
MEN de är inte vår relation som är fel på.. de är att jag ALLTID kommer fel tid, hon har alltid kul och så kommer jag och förstör liksom leken. Där är det UPP TILL MIG och tolka situationen och därefter låta mitt humör påverkas efter hur jag väljer att tolka det. 
Först och främst så säger jag att jag är glad att jag får hämta henne idag. Sedan säger jag bara att vi går hem och hon får inte bestämma om hon vill stanna längre då hon försöker de. Sedan är känslor ok! MEN att man hejar när någon kommer och säger HEJ mamma! 

Att sedan vända på henne är rätt enkelt! Hon vill för de första visa sig tuff på skolan... tuff mot vuxna är inte riktigt acceptabelt.. Men att vända är bara att säga när vi gått en bit, ska du åka på ryggen en stund?  Japp och sedan driver man med henne och går till en stor container och låtsas att man ska kasta i henne, vips så skrattar hon och har då glömt att jag kom mitt i leken och verkligen FÖRSTÖRDE ;)

Måndagen blev perfekt, jag fick svettas på morgonen, jag fick hem na och sedan så valde vi först lite läxa och sedan få se ICE AGE 5 med två vilda hamstrar i knäna.

En sådan där perfekt måndag helt enkelt! 




Att då i dag få kliva upp early bird, dra ett ryggpass och sedan skutta hem och höra pensionärerna säga innan jag gick.. -De va då till att va pigg och gla idag! 
 (gick runt och visslade) 
-Japp, min dotter fyller år idag.. på låtsas ;) 
Jag kände mig stark, jag kände mig energifylld och peppad på att äntligen få gratta Emmy ordentligt! Att riktigt få ge henne en sådan där födelsedagsmorgon som man kommer i håg sedan när man blir stor. Å vi fick de!

Gjorde i ordning vår tradition, Grodan och paketen.. sedan gick jag in med sköööönsjungande stämma och väckte min tjej och vilken morgon vi fick!!! 
Bra paket, god groda och supermysigt! 

-Mamma, kommer Marcus hem idag och hjälper mig med legot!? 
Älskade unge!





Dessa stunder är magiska!!!
Grattis Emmy, min älskade dotter på din 8-års dag! Tack för att just jag får vara din mamma.



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...