söndag 22 oktober 2017

Kalas!

Träningen har gått väldigt bra i veckan, jag har bra motivation och surrar lite med gamla träningspolare, inge prat egentligen om träning men pepp med och av varann och de gör mig peppad och jag får ut mer av varje pass och vill komma framåt, även om jag inte har någon plan utan mest kunna ta mig framåt, öka lätt och hålla nacken i schakt! I morse var jag duktig och gick dit kl 5 och körde bara lite rörlighet, blev varm och mjuk. Passen ligger varann dag, varannan dag kör jag gym, varannan dag kör jag cardio. Jag försöker få mig en stund på mattan varje dag, 5 min kan de bli, 10 min, ibland 30 när jag är ensam. Men ett mål är att min fina matta ska ut en stund varje dag. Mitt mål är oxå att få frisk luft varje dag, de går inte alltid, igår dog jag när alla åkt. Jag hade tänkt ta en 30 min promenad när de lugnat sig och efter vi käkat världens goaste burgare men ibland har jag inte samvete att bara gå ut även om jag skulle behöva de för skallens skull och för luften. Men men jag jobbar på den biten;) 
Samvete har jag alltid haft att träna när andra sover, så det inte ska påverka någon i min omgivning, samt så är de bra för mig då jag liksom tappar begreppet om jag kör med folk eller tränar när de jag blir peppad "för mycket" av kör samtidigt, då laddar jag på för mycket och tappar liksom de där att jag ska ta de piano och träna "klokt" ;) kan lätt bli viktkåt och vilja tävla mot mig och någon snubbe bredvid som är fullt omedveten om att jag står och småtittar och ska pressa mig hårdare;)
De roliga är att jag blir inspirerad mer av killar som tränar än tjejer, men så har de alltid varit och jämför mig hellre med dem och känner mig svag och strävar framåt. De är därför de är gött nu när jag tränar mycket på morgonen och de är pensionärsligan och jag, haha. Lätt och klå och de är glada och se mig på morgonen och hejar glatt! Inge se mig hör mig stuk! 

Jag har satt pb i ena benpasset efter de att jag börja på noll igen för ett år sedan, jag jämför mig med de, inte tidigare för då skapar ingen bra känsla i mig, då blir jag bara besviken att jag inte är där, att jämföra mig från ett år sedan och nu, de ger mig pepp och stolthet och den känslan vill jag ha. 

Tänk vad fort en vecka swischar iväg. Veckan har bestått av att fokusera på Emmys skola, jobb och vänta in kalaset som hon skulle ha för sina vänner igår. På fredagen gjorde vi något som gjorde att vi hann med både läxor, bara vara och se film under veckan. Vi åkte och handlade ALLT till kalaset. Jag är bra på mycket men att baka är inte min grej.. inte just nu! Jag gör hellre annat och de blir bara stressigt i min värld, samt så måste jag handla sånt som vi inte har hemma i vanliga fall vilket gör att de blir billigare att köpa allt färdigt! Det är en dag per år hon fyller år så då skiter jag i sockerintaget som kommer under 2 timmar eller Em hade inte tid men tårta är hon en jäkel på äta och fö första gången så tog allt fika slut, så jävla bra! De var ena riktiga kakmonstertjejer Emmy valt ut, ha ha.
Jag hade turen att få ha 2 av min bästa vänner här samtidigt som kom med så fina presenter till Empan. Fick även äran att träffa min väns vän som dök upp och sånt gillar jag. Jag vill ju lära känna de känner för de borde vara bra då mina vänner är så pass bra ;) På samma sätt som att få träffa mina vänners familjer tycker jag är mysigt, då får man ju se vart de kommer i från.
Emmy är i en legofas och de var lyckat då 3 av mina vänner kom med superfina legon så hon hade fullt upp i går och ville ställa väckaren för att kliva upp tidigt (trodde de var skola idag) för att hinna bygga och leka med det nya legot. 

Ärligt så blir jag HELT slut av ändå bara 2 timmars kalas, men jag glömde liksom bort att fika, tog en av de godaste lakritsrutorna som jag bara älskar sedan var jag överallt kändes de som och jag hade velat ha mina vänner kvar när de andra dragit för att få mer tid med dem men de kommer fler gånger då inte lägenheten är full i stoj! 
Emmy var nöjd över dagen och de är huvudsaken. Hon somnade glatt min sin nya söta vetevärmare som är en stor uggla, doftar lite lavendel och är varm och go och så där lätt insomnade gosig för henne. 

Tack älskade vänner för att ni kom för Emmys skull! Ni betyder så mycket för mig och de var en skön känsla när de var någon av de andras barnens föräldrar som sa och undrade vem de andra var. De är mina närmaste, mina vänner, min FAMILJ!


Mamma älskar dig!

Kvällsbygge:) LEGO är världbäst, hon får sitta still och tänka, vara kreativ. Jag är stolt och glad över att hon inte önskat sig någon telefon, eller något annat teknik utan mest lego och pyssel. Super kul då det gör henne gott och får henne att behöva tänka på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...