måndag 23 oktober 2017

Livet!

I morse var jag uppe tidigt, jag gick direkt till bilen yrvaken och hoppades att de skulle ligga en nocco där som skulle kicka igång mig rejält på tom mage för att köra slut på armarna, peppad var jag, ville bara lite speed i benen;) 3 övningar för vardera fram och bakarma. 
Jag skulle vilja köra vissa muskelgrupper 2 ggr i veckan nu för utveckling men har ej kommit på en plan hur de skulle se ut i praktiken, några färre set men 2 gånger för att utvecklas och inte stagnera, de som känner mig vet att jag inte gillar att "stå still" på något sätt i livet, varken fysiskt, personlig utveckling, jobb osv.. jag måste hela tiden röra på dig! Förutom när jag ligger i kontrastläge i soffan;)
Jag vill inte ha begränsningar, jag vill leva! 

Världens godaste middag på 10 min!
Kyckling i bitar, 1 lök, curry, lite grillkrydda, lite citronpeppar, lite chili stekt i smör. 
Färdigkokt ris ner i de hela när de håller på bli klart och sedan kokosmjölk på och sedan japansk soja till vid bordet. De ska gå fort när jag är hungrig. Däcken byttes på bilen i dag och kom hem väldigt hungrig, en file låg tinad så de var snabbt gjort att ordna en middag till mig själv när jag kom hem. Till de en en sallad med vitkål, morot, ruccola, vinäger, soya

Vi har haft en skön helg!Tack Emmy för att just jag får vara din mamma med allt vad det innebär, inte alls lätt alla gånger men älskar dig mest av allt! 

Just nu funderar på lite stora frågor kring livet och jag valde i dag att ta en återhämtningsdag med att bara göra de jag mår bra av när jag lämnat av Em och vet att jag för en stund kan lämna över fullt eget ansvar för en stund för min älskade dotter. Även om hon snurrar i min skalle lika mycket ändå men vet att i veckan är det hennes pappa som har huvudansvaret. Jag lämnade, tog en omväg hem genom skogen, andades, insåg att jag borde duscha men kokade kaffe, kröp under filten med java och choklad, satte igång en komedi. Tog en lång dusch och sedan så kröp jag under täcket en stund tills jag började bli hungrig och åt kycklingburgare. Rullade ut yoga mattan och liksom nästan dansade fram och lät kroppen få röra sig precis i det behovet den hade just idag. Älskar när jag är ensam hemma och kan yoga, jag blundar, låter kroppen bara gå i ett flow, i dag var en sådan dag. Helgen har inte bestått av en stunds egentid.. kroppen skrek efter av få sträckas ut, att inte höra något i bakgrunden, bara jag och andetagen.. Efter den stunden var jag redo för att vara social igen.
Messade en vän:
Kaffe?
Efter en stund satt vi här i soffan, en vän som är underbar, vi delar så mycket med varann och det är underbart. Finns aldrig en tanke om att saker och ting går vidare. Vi kan bolla allt! 
Startade en till film och låg och mös tills jag var tvungen att åka och byta däck hos Nymans där jag fick mig ett surr med en av ägarna som är väldigt trevlig :D 
En perfekt dag för mig själv, utan att behöva anpassa sig efter någon eller något! 
Göra de jag behöver helt enkelt! 

Det där med hjärta och hjärna är inte alltid lätt, de låter lätt att säga, följ ditt hjärta! 
men de är inte så lätt alla gånger.. ibland kräver situationer att man andas och litar på att de löser sig saker och ting. Men jag är inte en person som sitter och väntar på att lösningar ska komma, jag agerar! När jag vill ha förändringar så tar jag tag i saker. Vad kan JAG göra? Att inte lägga över allt på andra i sin omgivning utan vad/var kan jag dra mitt strå till stacken. Många går runt och klagar utan handling, man får absolut klaga men man kan inte fortsätta hela tiden, då blir man jävligt pain i the ass för omgivningen. Det som tar energi måste vändas och de som gnälls om måste skrivas ner och sedan tar man och fattar pennan igen och klurar på de viktigaste. 
EN PLAN! 
Utan en plan, utan en karta, utan en vision, utan drömmar så kommer man ingen vart.
Något jag verkligen blir stolt över hos mina vänner är hur de möts av motgångar och tar tag i saken, inte bara sitter handlingsförlamade! Jag tror vi motiverar varann där sedan så kan vi se på varann när och vad vi behöver! Jag är väldigt öppen och tidigare så har jag sagt saker och sedan måste säga, detta stannar mellan oss.. de tog några smällar, några brännmärken och nu har jag några underbara som jag inte ens behöver tänka tanken. De är vänskap!
Att vara öppen gör att man kommer varann så sjukt nära, du kan gå på nitar men du får i slutändan så fina människor runt dig och banden blir så tighta när man "pratar" med varann. 
Som min mamma sa: Kan ni inte prata så funkar inget! och så är det i alla relationer vänskap som kärlek! 

Jag och du kisse, vi är bra på mysa soffa! 




De är kul när du vågar lämna ett avtryck och skriva några rader och inte bara vara inne och "glutta" ;) Säg hej och du törs vara annat än anonym! Jag bits inte;)







Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...