torsdag 5 oktober 2017

Magen!

Detta är ett ämne som många borde fokusera mer på i dagens samhälle. Jag möter DAGLIGEN människor med dåligt immunförsvar, hudproblem och allmänt dåligt psykiskt som fysiskt.
En vanlig fråga jag börjar med att fråga är:

HUR är du i magen?

-Magen??? ja sa ju att jag hade eksem??

Ja men magen är grunden till så mycket, grunden till vår hälsa och där kommer så otroligt många sjukdomar ifrån, magen är grunden till god hälsa! Immunförsvaret sitter i så stor del i vår mage och tarm!
SÅ börja äta probiotika!Goda tarmbakterier ( å NEJ de räcker inte med hälsofil och proviva!!)
Du behöver de i kraftigare form!! VI har dåliga bakterier och goda, de är de goda vill vill boosta. Har du ätit ambiotika? Ja vem har inte de? DÅ tar du död på de dåliga och de vill du ju när du tyvärr stoppat i dig antibiotika... men de tar även död på dina goda som skyddar dig! Därmed krävs att du boostar REJÄLT med goda bakterier! Ät syrade grönsaker, köp ett BRA probiotiskt tillskott typ PROBIOFORM! Ett växtbaserat och brett, över 90 stammar. Det innehåller både pro och prebiotika! Alltså synbiotika.

Jag äter probiotika året om för mitt immunförsvar. Hur är DU i magen?

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...