lördag 16 september 2017

Stark

Att vara stark är att visa känslor, att vara mänsklig, jag kommer fortsätta tjata med och om det.
I tisdag så kände jag att de varit för mycket.. på egentligen alla fronter och då kände jag bara, vad jag icke materialist ville ha som jag velat ha super länge. Något som kan förgylla just MIN vardag, sätta en liten guldkant på de viktiga, morgonen..starten på en ny dag. Visst är de häftigt, varje dag har VI, du och jag möjlighet till val, de som varit har varit och vill man så kan man förändra och skapa utrymme för nytt i ens liv. Lyssnar man till sitt hjärta så kan man känna om något är fel.. man kan ge saker en chans till utveckling till förändring. Nu lyssnade jag denna tisdag till min guldkantsfråga och efter att jag köpt en dosa snus (ja de var flera år sedan jag slutade men när till och med ens vänner säger: ÅK OCH KÖP SNUS) då åkte jag sedan och fick beställa denna maskin. Å i går så hamna den hemma hos mig, på min bänk och jag bara log trots att jag har så ont i nacken nu att jag vill bara gråta så gjorde de mig glad i själen.  När man velat ha något LÄNGE! Fick dessutom må bra i att hjälpa en vän på vägen till maskinhämtning.
När man vet hur det är att vara ensam med barn, och vet hur de blir när ens barn kräks och skiter av magsjuka.. man tar sig ingenstans, ingen som kan hjälpa till ... då behöver man höra:
VAD BEHÖVER DU???
Man packar en påse med överlevnadskit och åker och lämnar utanför dörren.. för det är vänskap, de är just de man behöver i sådana lägen. Att man får uppbackning! Jag försöker vara de jag själv vill och behöver i vissa lägen!Svårare än så är det inte.. men har man ej levt själv då är de kanske svårt att fatta ;)
 
Hos oss hittar du både fluffvirke, nibs, kokosmiles och jordnötter...å jordnötssmör som är brutalt gott.
Har levt på tonfisk och ris och fluff på jobbet senaste veckan, jag tycker de är gott så jag kan lätt fastna i samma lika då de gör min vardag LÄTT. Varför krångla till de när annat kan krångla i perioder. Allt beehöver inte vara perfekt, de lilla kan bli perfekt! Det syns också på min kropp, då den verkar svara väldigt bra på ris och kyckling som för några år sedan..

Nya puckar i cafe delen osså, mums!!!

Jag bara älskar mina morgonsms.. de var en tid då jag vaknade och somnade till min mammas kärlek, jag har fört de vidare på mina närmaste och får de nu via dem. De betyder så oerhört mycket. Att någon tänker på de första de gör på morgonen.
 
Jag kan sakna att köra med tokarna som jag kört med under åren, väldigt mycket.. men samtidigt är det svårt att få någon 05,30 att ställa upp;) Jag älskar ju morgonen, jag älskar att vara aktiv som fan på morgonen för att kunna vara världens lataste slösmurf på kvällen efter jobbet. De är kvalite!!


Morgoncardio är nu varannan dag, varannan dag får kroppen vila från vikter och jag får bli varm, köra rörlighet och lite yoga.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Älska! Kärlek ❤️

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...