tisdag 16 januari 2018

LYSSNA

Jag började mixtra med maten när jag var 11 år. Många har frågat om mamma bantade!? Aldrig.. Men de som startade de hela var att en kille på idrotten, en populär kille sa när jag hängde i ringarna.. -Hon är för fet, klarar aldrig det där.
Jag var inte fet, men slutade äta för duga...sprang 3 ggr per dag och i dag skulle jag slå in pannbenet på den som sa så till min älskade dotter. För en kommentar i en känslig ålder satte igång ett missbruk som pågick i 10 år tid. Tills jag inte ville leva mer. Å något som jag får leva med för resten av livet men kan hantera.  
Prata inte nedvärderande om dig inför dina barn, de förs över...
Jag får ofta frågan var man ska göra, vart man ska vända sig..
Finns där!


Här är några tips :


https://yogobe.com/se/blog/lyssna-utan-att-forsoka-losa-ett-problem




Bagage, erfarenheter, de magiska som lär oss, piskar oss, drar oss från stigen och som vi växer av i slutändan.. de som formar oss till de underbara människor som vi är .. här och nu! Ta vara på livet, ut och njut av varann!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...