tisdag 26 september 2017

Slarv!

Jag har slarvat på slutet, jag har slarvat med kosten.. PUNKT! De vanliga tänker då, är att jag skulle ätit skräpmat, godis mm, lätt att man tänker så. Men jag har senaste månaderna slarvat med och äta REN mat, jag har tagit genvägar för att förenkla min vardag. Jag har ätit fluff till mellis och de går 2 burkar jordnötssmör i veckan ( de sistnämnda är rent ) men fluffen består av en jävla massa proteinpulver, sötningsmedel  och de är inte rent. Ätit en massa bars.. Jag har slarvat med att för en månad sedan så vart jag less och jag stoppade in en snus under läppen. Där nummer två som dåligt. Har handlat allt utom ekologiskt, dock inte javan och bananerna;) 
Men är JAG dålig för de?
NEJ, de är bara som de ser ut just nu och medans snusen råkade hamna under läppen och jag ägnat mycket tid med fokus på Emmy, M och vänner så har de senaste 2 veckorna varit underbara! Jag är trött, men de är bara att sätta sig ner och se, tänka till så förstår jag samtidigt varför. Men har senaste månaden varit ännu mer noga med min återhämtning, att få kontrasten till morgonen aktiviter i form av gymträning och cardio. Har fortsatt köra varannan dag och de har funkat. Vilade i helgen från överkropp och gym, fick under veckan lite massage, yoga mycket, hade mysiga stunder med alla min vänner, hann träffa nästan alla på en och samma vecka och att jag får träffa en vän, få en kram, dricka en java och gå igenom hur de mår, hur jag har de.. de är de jag behöver för och må så där skönt bra. 
Jag tillbringar mycket tid med min telefon, de vet jag om, mycket i tid att kommunicera med vänner, har ju blivit min förlängda arm sedan mamma dog. Jag tillbringar en hel del på sociala medier igen, jag tycker nu det är roligt och anser att jag har en uppgift där, de är att dela glädje, kärlek, vikten om vad som är viktigt i livet, att de inte är perfekt jämt, att livet inte är alltid så jävla "fint" utåt men allt går om man vill och att man MÅSTE ta vara på varann. OCH att ingen som är sjuk som S sa.. ingen går och kräks då i någon annans ficka. MEN vi tror att vi kan kasta skit på andra genom att sprida massa negativt snack på arbetsplatser, raster, hemma, mot de man möter.. VEM ger dig tillåtelse att spy i hon i kassans ficka liksom. Sprid kärlek och glädje! SPY FÖR FAN INTE I ANDRAS FICKOR. PUNKT! 
Det är rätt intressant att tänka på och jag har verkligen tänkt på vårt samtal och ska bli bättre på säga STOPP och belägg när de läggs fokus på fel saker. 

I går stod jag framför spegeln och insåg att jag älskade mitt eget leende! För de kom bara så där naturligt där jag stod för mig själv efter en underbar mamma vecka!
2 lediga dagar och jag försöker ladda mamma batterierna, göra små enkla saker som gör mig glad. Läst ut en bok, lyssnat ut samma bok på ljudbok;) 
Vissa böcker är otroligt intressanta och jag vill verkligen ta in dem. Jag har åter igen tagit upp tacksamhetsboken och börjat skriva varje kväll innan jag somnar 3 bra saker som jag är tacksam över under dagen. Dock blir de alltid fler då jag tycker det är så lätt att komma på fina saker som hänt eller som finns i mitt liv. 

Söndagen spenderades på Espressohouse,fick träffa vår mackan och Emmy var i sitt esse och sprudlade av glädje! En underbar sista dag innan hon åkte till sin pappa igår. 

Höst innebär, otroligt fina färger ute, hoodtröjor, mysbrallor, massor av tända ljus, pukka teer i mängder, god java och mer mys i soffan.
Så här kan man ju oxå ligga i soffan... 
Ser ni jag och Emmy, i bland är vi inte så stor på oss;) 
I veckan då jag träffat de jag älskat har jag insett hur varm jag blir i hjärtat när en vän tar tag i Emmy snusar henne i håret, kommunicerar med henne, ser henne, ägnar tid åt henne, hon är ju mitt nummer ett och när vänner ser OSS inte bara jag då betyder de så sjukt mycket. När de säger ifrån då hon behöver de, när de säger att hon är bra. Då de engagerar sig helt enkelt i denna underbara lilla tjej. Då blir jag så otroligt glad och lugn i hjärtat. 
Jag har diamanter runt mig! 
Älskar er!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...