söndag 24 september 2017

Godmorgon!


Hur har helgen varit? Jo tack, den har varit fylld med stunder av vänskap, har haft en fredagsmyskväll med att få ligga pilla vänner i håret så de fått just det de behöver i stunden, avslappning och närhet. Har man ingen som pillar en i håret så vet man vad som saknas helt enkelt! Super härlig kväll fylld av kärlek. En riktig tjejkväll här hemma, löööv it! Började morgonen med mys (Emmys smeknamn) på lördag, har valt att vila från överkroppen i 3 dagar och ska se om spänningarna släpper i nacken men vet innerst inne att de behövs ett besök hos Micke på Umeå rygg och ledklinik samt en stund hos Jax och masseras efter. Har dock haft en ängel här hemma som försökt och knåda och få de att släppa. 
Lördagen bestod av städ, nödutryckning ner på butiken innan öppning då kassan inte funkade. En stund på mattan, lagade lunch och sedan duschade vi och klädde oss för att göra oss klar för att joina min vän på Avion. Min älskade vän!
Hur märker jag att jag inte längre orkar med vissa saker? Jo jag hinner gå in på Ikea med Em, de tar 5 min bland alla människor så vill jag bara gå ut, åka och äta/fika någonstans. Det sköna är att min vän är likadan... usch vilket stim, de går inte vara närvarande och se varann med femtitusen intryck, de är som om min hjärna stänger av och jag vill bara UT! Vi gjorde våra ärrenden, skrattade, försökte prata, trängdes och snabbt ut till MAX, där vi inte ville trängas utan var de enda som satt på uteserveringen, de var ju inte kallt, de var inte sol, de var skönt att få den luften efter trängsel i affärer. Jag är verkligen ingen "shoppare". 
Tack för stunder i helgen, de betyder massor vännen och jag mår så sjukt bra i ditt sällskap. Sedan kan jag bjuda på att jag blir nypt i röven bland folk, haha. 

Min plan var i morse att jag skulle joina på träningen och få mig en träningsdejt kl 6. MEN jag ställer aldrig väckaren för att låta min kropp få möjlighet att sova ut varje dag om de skulle gå.. Vaknade strax efter 6 yrvaken och insåg, jag har fått sovmorgon och missat in dejt men vad gör de, min kropp fick någon timme extra och de är de viktigaste! Satte en intention för dagen, för stunden och valde att köra lite cardio efter en lördag med massor av godsaker;) de var skönt att få svettas och sedan få lyssna på samma bok som jag precis läst ut i helgen, men istället lyssna på den på ljudbok för att "ta in den" ännu mer och låta den registreras i hjärnan för att få en tankeställare, för att utvecklas och tänka till. Såklart en personlighetsutv bok.. läser ju bara sådana! Denna bok är skriven av Cecilia Duvberg som jag tycker är super härlig, har varit på hennes föreläsning i Åre under ett träningskonvent och hon fastnade. Jag har anlitat henne en gång då jag behövde en spark i röven för att komma framåt, för att växa, för att inte stagnera. Denna bok är lite av samma sak, direkt jag fick veta att den skulle komma så skrev jag upp mig på kö på bibblan (asså bibblan, vilket utmärkt ställe att utnyttja!!!) 
Det jag behöver jobba mer på är att göra EN SAK I TAGET! Då man alltid fått pepp i hur duktig och effektiv man är i att multitaska är just den biten jag behöver TRÄNA BORT! Jag behöver bli bättre på att ta en sak, göra den klart innan jag gör annat. Borsta tänderna klart innan jag går runt i lägenheten samtidigt med borsten i munnen och göra annat .. ett litet ex på en sak som jag alltid gör och som jag gör fel men ska bli bättre på. 

Nu ska jag hoppa in i duschen, känna hur vattnet tvättar bort den intorkade svetten och ta vara på dagen! En skön ledig söndag väntar! Fylld av tacksamhet över en skön helg med just de jag behövt, massor av kärlek, kramar, god java och ätbart, rörelse och stunder på mattan. Huvudvärken har avtagit något efter 3 veckors ihållande. Nu önskar jag bara en tid hos M så jag kan få ut de bästa ur mig. 

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Mina finaste!<3

Jossan-Wellness by me! sa...

Kärlek!!

Anonym sa...

L-glycin var köper man det? Söker som en galning

Jossan-Wellness by me! sa...

Jag hittade de på MM sports, finns inte på många ställen. Handlar helst lokalt men vad gör man!?

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...