måndag 7 augusti 2017

Möten ggr flera!

I går var de PIIIIIP dag.. Men fick en ändå en bra helg, dejten med min hälft och att jag liksom JAG hade barnvakt för att gå ut och äta och dricka gott var bara i sig stort, kan låta fånigt men jag satt och log och var stolt över mig själv hela kvällen!! Jag försöker vara som barn, leva i stunden, ok.. nu är det så här, när en "utmaning" dyker upp...deal it och hantera de, se ut en plan för saker och ting, när saker skiter sig för en så har man alltid ett val! Face it eller run the fuck out of it och göm dig.. sista är inte min melodi :) Barn är bättre, de blir arg och sur och sedan går de över, de är vi vuxna som är långsura och har svårt att släppa saker.

I allas liv dyker saker och ting upp, i vissa mer i vissas mindre. Överallt hittar man ett moln eller två, de gäller bara att lära sig hantera saker och ting. Kommunikation är a och o. Jag har helt underbara tjejer i mitt liv och även killar;) Men just nu är mitt liv fylld av underbara tjejer som jag bara är så sjukt glad av att ha i mitt liv. Vi bollar ALLT! Dagar som är sämre gör att de dagar som är bättre fylls av tacksamhet, lugn och GLÄDJE!

Ett av mötena idag var faktiskt en som jag aldrig träffat, eller aldrig träffat.. jag gjorde en sån grej som jag gjort tidigare när jag fått bra vibbar och energi av någon, en tjej som handlat av mig ett antal gånger. Vi stötte på varann, insåg att vi var på samma gym, bytte nummer  ba så där (-ja gillar dig, vi måste ses!!) och idag sågs vi för en pratprom och som vi pratade och de vart nog 11/2 timmes prom. Så där så man känner att man spelar samma melodi, raka brudar utan massa tjafs och gidder helt enkelt. Ett grymt möte, kommer garanterat ta en kaffe, gympass eller vad som igen med denna brud, ett jävligt bra benpass med ökning, lite slagsäck, asså där behöver jag hjälp, jag kör sparkar då jag inte har tekniken än att dra igång och slå, jag är rädd om nacken i många lägen så nu skulle jag behöva en bra fighter som kunde följa och ge mig tekniktips! För att jag liksom kan gå igång lite väl mycket och har taskig smärttröskel och vill göra rätt för och hålla mig skadefri!

En god frukost, lunch med en het jävel, mycket java, sedan att denna sköna böna kom på besök på eftermiddagen.. jag bara älskar de.. lika mycket älskar jag tanken om att ha en egen bil igen för nu är jag mest sugen på hälsa på mina vänner, för promenader, för soffstunder, för och prata piiiiip i soffan och ha mysiga stunder.
Livet är inte alltid enkelt men att ha enkla vänner som jag får träffa då och då förgyller mitt liv så satans mycket!!!! Skratt, få laga god middag och få bjuda på.. de är kvalité på en så där måndag då jobbet startat igen!

Jag är lyckligt lottad, jag har en frisk dotter som är mitt hjärta, jag är frisk, stark och fylld av energi, jag har en hälft jag älskar så otroligt mycket och så sjukt rädd, att ha förlorat viktig del av familj skapar en känsla av att hålla tag i det man har, att vårda och ta hand om.. jag är nog rätt bra på skämma bort dessa två med kärlek, bekräftelse, mat och mys! ;) Jag har vänner som jag dagligen tänker på och uppskattar.. Jag är lycklig i själen av dessa! TACK!

Vänskap i splitt.. vi är då inte splittrade;)
De klassiska sociala medierna... 
-MEN LE NU FÖR FAN SÅ VÅRT LIV SER PERFEKT UT!!! 


Alltid lugn...

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...