lördag 12 augusti 2017

Må bra inifrån och ut först!

Jag har tänkt en hel del på slutet.. eller jag tänker ju jämt. De har inte funnits någon tid till datorn, inte heller knappt till mattan. Har gymmat bra, fått frisk luft men i bland så får man inte ihop alla bitar. Fokuset i veckan har varit att komma igång med jobbet, att gymma tidigt och att få tid med mina och landa tillbaka till rutiner och vardag. Vilket har varit skönt men har varit sjukt trött på morgonen trots rätt tidiga kvällar. Men så mycket bättre de blir hemma med bättre rutiner igen. 

Jag har tänkt mycket på de där hur lätt jag blir insnöad, jag har ju berättat 100ggr om mitt missbruk i anorexia genom åren. Att jag från 11 tills jag blev 19 gick på svält eller körde ner fingrarna i halsen så tårarna spruta, tills jag inte ville leva mer. Jag har oxå lärt mig att jag inte kan gå ALL in på något då blir jag less och tycker jag måste bryta för och få en balans. Jag kan liksom bli insnöad och något jag INTE tycker att man ska göra är om man haft problem med ätstörningar och kroppen att gå in i fitness bubblan och tänka tävling och hård diet, att pressa sig. De är att trigga sjukdomshjärnan. Jag har själv provat att gå på tävlingsdiet, jag kände mig anorektisk på slutet, jag var lika manisk som då. Det krävs så sjukt mycket för att man ska kunna hoppa och vara stabil i skallen för att fixa att gå från anorexia till att välja ett annat sätt att kontrollera sin yttre fysik. De handlar om att du måste lära dig tycka om dig själv inifrån och ut och inte utifrån och inge mer. 
Satsa inte på tävla innan du är stark inifrån. Jag har sett många spåra efter tävling..
Att söka bekräftelsen utifrån på något sätt. TRÄNING ÄR UNDERBART men de får inte bli kontrollerande att du lever för att träna, du tränar för att leva. 

Jag har klivit av på eget ansvar många gånger i olika relationer då jag känner att de blir för mycket för mig. Jag har ett tidigare missbruk och måste där för alltid ha känn och koll på vart jag mår bra och om de gynnar mig åt rätt riktning i hjärtat. På samma sätt som en tidigare med alkoholproblem inte kanske ska umgås med folk som festar hela tiden.. 


Jag umgås ALDRIG i sociala sammanhang för att de ska se bra ut.. UTÅT.. jag umgås med de som jag connectar med oavsett ålder och intressen.Energier! Men blir allt inriktat på träning så blir jag less, är allt inriktat på veganskt blir jag less, är allt inriktat på ett och samma så de blir insnöat så tappar jag lusten och min hjärna är som triggad att kunna gå igång på allt liksom därför har jag blivit min allra egna bästa vän som lyssnar hela tiden inåt vad jag mår bra av. Jag kan ju bli lite så här.
NU ska jag bara äta vegetariskt.. sedan tycker jag att jag känner mig styrd och kontrollerad och måste därefter äta kött.. så jag är en blandmänniska som kräver yin, som kräver yang för att må bra.. lite av allt. Så där jävla trist svensson på något sätt. Jag vill umgås med folk som frågar hur livet är, hur jag mår, inte hur träningen går. Träningen är en bonus, träning är något jag älskar men något jag bara gör utan att tänka på de, som att borsta tänderna skuttar jag ur sängen på morgonen och glad att jag har en frisk kropp som kan få röra på sig. Vad jag väljer att träna är beronde på vad jag känner för, här och nu! Sedan vill jag utvecklas hela tiden och är det inte i träning så vill jag utvecklas personligen. Hur jag mår är inte beroende på hur min form är, ok.. har jag ont i kroppen då mår jag inte så bra.. men inte om jag en ruta mer eller 2 på magen. Jag mår bra när jag får tid med de jag älskar, då vi hjälps åt, då vi hinner ses, då jag slipper stressa, då folk är omtänksamma och bryr sig, då jag skrattar över sjuka skämt eller hur vi kan "skämma" ut oss och bjuda på oss. Då man känner att man lever och vi lever bara en gång så de är bäst och ta vara på det. 

Jag ser de så ofta, man liksom växlar kontrollbehovet från maniskt till maniskt fitnessliv.. man vågar inte lita på sig själv och vågar inte ta steget in i sig själv och klura på vad man behöver lösa där inne för att må bra! 

För mig handlar de om 80/20, 80 bra mat och sedan får jag spåra 20% med annat bus och annat som gör mig lycklig och gör att jag känner livskvalite och njutning.

Just nu mår jag bra av att umgås mycket med en vän som har haft mycket skit i livet så vi kan liksom gå och skratta åt allt tokigt som händer i livet, jag har nog aldrig skrattat så mycket på slutet med någon på länge, vi spårar och pratar om de man inte pratar om och dör av skratt. 
Jag stod och stängde butiken i veckan och drog startflagg med butiksflaggorna mitt på stan, visslade och hon tutade genom gågatan så pinchos besökarna fick sig nog ett skratt och jag dog av krampskratt när jag gick in och är glad att hon hittade ut och slapp gps då hon saknar lokalsinne. 
Det är så underbart med människor som lärt sig skita i vad alla ska tycka och tänka, vara rak och man kan vara rak tillbaka och man gnäller inte över småsaker.. man har förlorat och uppskattar de man har! Underbara relationer! 

Jag kanske svamlar men jag har så mycket i skallen jämt och fingrarna bara går över tangentbordet när jag får en tid över.. tangentbordet glöder och jag läser inte igenom för att se om de blir rätt och riktigt.. de är mina rader, jag skriver va fan jag vill! 

I dag blir en fin dag!! Kalas blir de visst, borde kanske skölja bort masken i fejjan och sedan klä mig. En kompis kommer förbi på en stund.. bakben och rövträning avklarad, sjukt jävla svettigt och fick kommentaren... ja ha.. nu ska gammvinet ut typ! hahahahhh

GODMORGON VÄRLDEN!

Från troll till egen frisör!






SVINBRA PRODUKTER UTAN SKIT!!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...