söndag 13 augusti 2017

Födelsedag!

I dag så vaknade jag tidigt, efter en mysig kväll i vänskapens tecken, ett vinglas i handen så hade jag behövt sova ut men min kropp ville annat.
Ett kort axelpass med bra energi, klev ut ur gymmet och insåg att de är den 13 augusti, musiken som plötsligt började spelas i lurarna var lugnare än den hårda jag haft i gymmet, de bara kom per automatik, tårarna börja rinna och så mycket minnen spelades upp inom mig. I dag är den dag då jag skulle kunna göra vad som helst för att få åka hem och fira mammas födelsedag.. Den här dagen var ju hennes, den här dagen var oxå den dagen hon åkte in och fick veta att hon hade cancer. 
Det som rullade i huvet var vänskapen till en vän, jag gick mest runt i hans hoodtröja och var upp på lassa, hem, han kom, vi såg film, han stannade filmen när han såg att jag var borta i tankarna. Han följde med mig någon gång upp till lassa och träffa mamma när hon var som sämst men han fanns där hela tiden på något sätt. En vän som för alltid kommer finnas nära, en vän som går för mångt och mycket! Jag såg mig själv ta på mig fighterrollen och liksom slås i gymmet mot vikterna efter varje dag jag varit på lassa, hur tårarna rann ibland då jag körde mark av ilska, sorg och över hur jag ansåg att vi redan fått vår del av otur. Hur tanken var att min mamma var den starkaste människa jag kände så klart hon skulle klara de här!
Jag såg hur jag satt på jobbet och bror ringde och sa att de var nära.. jag såg mig själv bryta i hop inför släkt och familj när benen inte höll mig uppe på lassa när jag kom fram dit.
Jag såg oxå skratt, hur lycklig jag är för att jag har haft så fina föräldrar. Tacksamheten!

Jag klarar inte av att höra folk klaga på sina föräldrar.. ta vara på dem! Livet ändras ändras så fort!

Jag skulle som sagt göra vad som helst för att få åka hem och fira hennes dag idag!'
I dag ska vi bara mysa, check!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Jag får tårar i ögonen av det du skriver. Jag minns hur det var för dig då och jag minns när min pappa försvann på samma sätt.
Aldrig mer.....
Hur ska man förstå det?
Fuck Cancer

Kram <3

Jossan-Wellness by me! sa...

Hej fina du!

Jag beklagar <3
Massor med söndagskramar till dig

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...