söndag 6 augusti 2017

Pinglor!


En promenad kan se ut så här numera ;) DESSA LATA DAGENS UNGAR:P haha

Man ska inte fokusera på de som varit men ibland så måste man reflektera, jag har gjort många fel i livet kors och tvärs, inte perfekt någonstans och sedan min mamma gick bort så har jag, inte vad jag kan komma på så där, tagit barnvakt utan att jag verkligen måste då jag hatar att be om hjälp (mycket bättre nu sedan jag träffa M, men inte be om hjälp med E) och samtidigt när man lever varannan vecka liv så anser jag att jag får och har fått lägga all Jossan tid på veckan då E inte är här. Vilket gjort att jag tackat nej till rätt mycket och prioriterat tid med henne, jag har aldrig skämt bort henne i saker men jag har skämt bort henne i min uppmärksamhet och tid. Det är ju bra tycker nog alla men de jag upplever nu är att hon är så van att ha mig hela tiden, liksom rå om mig så hon behöver mer tid med andra vuxna, utan att jag är med och jag behöver bli bättre på släppa på ansvaret och unna mig lite tid på sidan av.. förutom när  hon/de sover. Helt enkelt lära sig att dela på sin mamma med andra :) De är inte lätt när man inte har syskon, en mamma som lagt all tid på att vara med henne och hon har suttit på min arm sedan jag var liten och vi har gjort allt själv.. de var stor skillnad när mamma levde och hon kom och backade upp då och då så jag kunde göra något litet på egen hand. Så var tacksam över dina föräldrar och vuxna relationer runt om dina barn, de är ovärderliga! Å GLÖM INTE BORT DIG SJÄLV!

I veckan erbjöd min fina vän (sicken pingla!) sig bara så där när hon hörde att jag behövde ha lite kul och mys, få släppa på ansvaret en stund.
-Jag kan vara med Em, kolla va hon vill hitta på så hittar vi på något som hon gillar.
En vän som är van med barn, vet hur man direkt kan locka barnen från och släppa mamma en stund, helt enkelt grym!
-Nu kastar vi ut mamma för hon ska inte vara med, vi ska hitta på något själva utan att hon vet om de.!
-Ringer bara om kåken brunnit ner!
-Stressa inte, ta den tid ni behöver!
Sånt som en mamma behöver höra om hon inte är van att ta tid till sig själv.

Å de funkade kanon och jag kunde njuta av för mycket vin, (varför går de inte sova onykter?) testade Lottas burgare och fick sällskap av en otroligt snygg skapelse! Cyklade hem (mörkrädd) i ett jävla tempo, fick kramas hemma och att komma hem och känna att jag bara kan släppa på allt och känna mig lugn. E hade haft en mysig kväll, 3 filmer senare och min vän fnittrade iväg glad och jag själv la mig med strumpbyxorna och FÖRSÖKTE somna, hade i allafall ett leende på läpparna efter en skön kväll på tu man hand!
Satan i gatan vad jag insett nu hur jag saknat att ha mer tid med denna sköna böna i mitt liv. Å gud så bra att vi varit i från varann och gjort varsin väldigt lik resa under årens gång! Förståelse hur de kan vara att varit utmattad tex.. den är svår för personer att förstå om du inte varit där och upplevt hur skallen och kroppen kan bli. Sedan att de finns ingen hejd som sagt vad man kan prata om ... thats very nice med en jossan som kan spåra i skallen! he he.


TACK!!!
De lyckades få fram glutenfritt bröd och laktosfritt, helst behöver jag äta mjölkfritt men huvudsaken gluten och laktosfritt, annars blir de inte kul för omgivningen!
Deras cheese var god! Älskar miljön på Lottas, du kan sitta där och prata och de var perfekt mycket folk när vi var där och lyckan att vi fick bord DIREKT!
I bland kan jag sakna att vara i den form jag var för några år sedan, innan jag gjorde illa mig i nacken... men allt handlar om prioriteringar. Jag vet vad som krävs, vet vad jag måste liksom offra och inte unna mig, vet hur mycket tid jag behöver lägga ner. De är inte värt de längre, jag vill ha ut de där extra i livet nu, kanske är de för att jag börjar bli gammal och jag har gjort bort de, vad vet jag.. Jag älskar att träna och röra på mig lika mycket fortfarande  men jag vet bara att livet har rätt mycket att erbjuda och just nu så har jag lite bitar som måste fås i ordningen på, vet ej om man ska kalla de motgångar, jag tror med på utmaningar som Jag/vi ska lyckas med. Dessa utmaningar kommer vi lyckas med om man bara är tjurskallig och har viljan till det. Å för att orka utmaningar så krävs de små extra guldkanter i vardagen/helgen hela tiden, att lägga in minisemestrar, att låtsas ha semester då och då. Att köpa saker är inte min melodi, men att betala för upplevelser de är de som gör vardagen och de är det man minns när man som barn blir stor oxå.


El 5 år!
Godmorgon soffan, godmorgon regnväder! Ska man kanske ta sig till gymmet för lite axlar mån tro... inte än.. vi tar och slöar en stund.. kallas balans! No stress its sunday!

1 kommentar:

toadie_toadie@hotmail.com sa...

Jag är så tacksam ❤️ Kärlek.

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...