torsdag 24 augusti 2017

Livet!


 
Livet däremellan är underbara möten, lyxen att ha en bil när man är ledig att tillgå är underbart, de gör mig lätt lycklig, både för att min högerfot gillar att trycka på en gaspedal och frihetskänslan som kommer med att sitta bakom ratten. Jag är ju inte "lägenhetare" egentligen. Jag vill komma UT! 
Jag behöver inte så mycket, jag behöver bara känna mig fri och med bil känner jag mig fri, jag kan vips komma på att jag vill hälsa på någon och vips så sitter jag och tittar när min duktiga vän på RAW FOR GOOD jobbar och jag får sitta och prata allt mellan himmel och jord med min vän medans hon gör bakelser och jag latar mig på arslet med en god kopp te. 
Lycka är oxå att ha ett gym nära så vardagen blir enkel, denna vecka blir de en ny prövning för att se hur jag får till det med ny skoltermin och nya tider, E har börjat tvåan, min stora tjej och i morse lyckade jag köra ben på 30 min, även då med en magövning och en vadövning.. Det är effektivitet! 
Det är inte de optimala passen men livet är inte alltid optimalt och man får vara tacksam över den tid man kan lägga på de man tycker är skoj! Är ju omöjligt för mig att träna kvällstid efter jobb och skola. Just nu i allafall.. men tider förändras och har förändrats!
Underbart, bara döda står stilla! 

En roliga kommentar från något prat om dött.. vår bästa chaufför som tittade på mig och sa:
-Jaha, Jossan är ogift fortfarande???
Jo så ligger de till! 
-Men hälsa han att han är en dönick som inte fattat bättre! 

Haha ;P 



Vi köpte nötter och sedan gjorde vi jordnötssmör, eller jag gjorde, E är inte intresserad av och hjälpa till i köket, men gott var det och gott är det! Brutalt gott att äta som de bara är eller att blanda ner i fluffen med lite extra havssalt! 
Jag köpte bara vanliga rostade jordnötter med salt, de som bara har solrosolja och salt.
Sedan är bara utmaningen att inte stå hela tiden i kylen och mumsa ur burken....

I dag blir de att rulla ner till jobbet, njuta av en stor brygg med en extra espresso i, samt pruttfri skummad mjölk på espresso house! Start the day by doing what yaa love!
Sedan vill ja få tid att avsluta dagen på mattan, när E somnat vill ja njuta en stund av tystheten, mjukheten i kroppen och få slappna av för mig själv!
Ses på Hälsokraft!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...