måndag 21 augusti 2017

Ärad!

Det bästa som hänt i sommar kan jag lätt säga är att jag hittade igen C igen efter 4 år ifrån varann. Hon som säger: -Josse.
Josse är något speciellt, de är så få som säger josse... josse säger familjen, josse är jag när jag var liten, josse var jag tills jag blev frisk.. då började jag säga och kalla mig för Jossan. Men när någon säger Josse av bara farten.. då är de familj.. då är det OHANA!

Helgen har varit lugn, otroligt lugn, jobb, god mat, vin, slockna tidigt och igår en fixar dag inför att E ska komma. Att göra bort allt på söndagmorgon är underbart, att vakna tidigt, träna och sedan städa, fixa med blommor, tvätta veckans tvätt, betala bort alla räkningar, storhandla och sedan bara landa.. eller landa. Jag ville ut och få luft så jag tänkte att jag skulle så där motionera efter middagen med att cykla hem till C. Sagt och gjort och i depåstopp där så blev de vätskeersättning i form av vin, skratt och surr i soffan och gårdagens höjdpunk och vilken ära var att hennes dotter sa:
-Jag vill läsa för henne! 
När söta lilla N skulle nattas för kvällen. Att få ligga bredvid sin väns barn och bli ärad att få vara den som har förtroendet att bli läst för de är ju super stort och mysigt! 
EN sjukt skön söndagkväll deluxe och där jag fnittrade galet hem på cykeln och försökte slå rekord och höll i och med det på att cykla över en kille samt cykla rakt in i bänk i parken, fick veja och dyka ner med skallen och cykla under ett träd. Skrattade och hörde hur emmy säger.. Mamma du borde oxå ha hjälm!!!
TACK för dig!
Den bästa morgonen startar med att jag får åka i väg och träna, eller yoga, eller gå och få frisk luft.. sedan ta en dusch och väcka någon med frukost på säng, antingen E eller min hälft, de är brutalt mysigt. Att sedan göra de lite tidigare så där på en lördag när man ska iväg och jobba och öppnar på butiken de gör att man får lite mys tid innan jobb, vilket är de bästa man kan få innan man ska i väg. 
Men gör de bara till någon som uppskattar de... gör de inte de så kasta ut dem!;) 

ja ha.. va gjorde ni i fredags då??? haha

Lite fys innan mys!

Morgonen har varit sjukt svettig, en massa töj då jag legat efter pga gjort annat än yogat i helgen, de har inte funnits bra möjlighet för de, i går var jag inte peppad utan ville hellre hinna träffa min vän.. Sedan vill ja helst yoga hemma SJÄLV, vill inte bli störd, vill inte att någon ser, vill inte att någon hör. Det är liksom min privata grej! Ingen ifrågasättning utan bara jag, mattan och andningen! 
Armar brändes och jag kände mig stark idag, de måste varit helgens vin och godsaker.. nu blir de slut med de för ett tag, ja fan.. till nästa helg iallafall;P 3 övningar biceps, 3 övningar triceps och 1 crunches med rep för magen och några minuter på trappmaskinen så nu är rumpan i höjd med nacken igen! 
GRYM start på dagen! De kommer bli en toppendag, solen skiner, jag tänker kramas med någon vän och E kommer och ett viktigt möte ska fixas! 
Heja mig!

1 kommentar:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...