söndag 20 augusti 2017

Längtan!

Just nu har jag som en lista av saker som jag vill få gjorda, sådana där saker som jag längtar efter. Jag längtar efter något nytt, något nytt lockar, som får de och pirra i magen som får energin att flöda och som får mig att vara den bästa tänkbara Jossan! Att gå vidare och utvecklas är min melodi, att inte stanna och gro fast som något jävla dött träd.
I dag känner jag av halsen lite så jag pepprar extra silver, extra d/vitamin, extra c/vitamin, extra ALLT kan man säga! Jag tar probiotika ÅRET OM för att jag vet hur viktigt de är med goda magbakterier som får slåss mot de dåliga och jag siktar på en stark arme av de goda som kan ta kål på sjukdomar vilket är deras uppgift.

Kosten i sommar har varit lite ... balanserad, lite av allt. ;) Paleo mår jag bäst av men har ätit mjölk i form av vassle och kasein, till mellis och frukost pga lathet OCH för att jag tycker de är så förbannat gott och där säger också magen då till rätt fort att trots laktosfritt så är inte vi polare!
Men som sagt, jag är inte perfekt och strävar inte efter perfektion utan efter livskvalite, sedan vill jag förbättra fysiken såklart men de är inte allt. Allt är de mina hjärtan "hemma" och vännerna!
Allt är en vågskål... Vad är värt och vad priorterar du? Vad får dig att må bra!?

För mig är det såklart rörelse och träning, men de är ju bonus på livet, att jag är frisk och har en kropp som fungerar i nästan alla lägen. Att Få vara ute i naturen. Att få bara vara! Att sitta med ett glas rött med de jag älskar mest. Det är kvalité!


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...