fredag 18 augusti 2017

Vardagslyx!

Vardagslyx är att gå lite tidigare till jobbet, att kunna sätta sig och fika, läsa lite i en bok och titta ut över gå gatan då man vet att man har några långa jobbdagar framför sig, lyx kan vara att någon man älskar säger i morgon har jag tänkt att både äta lunch med dig ute och ta hämtmiddag innan vi åker till hockeyn.  Det förgyller ens vardag och även ens magsäck rejält! Blev och testa en Yakitori till middag och de funkade utmärkt men var svinhungrig när vi kom hem från ishallen, så de var bara och  äta igen! ;) 
Vardagslyx är att få vakna upp tillsammans under snart en veckas tid, likaså att somna i hop. Vardagslyx är att köpa en java på Mackedonken innan man börjar jobba, sitta i morgonsolen och njuta av sitt eget sällskap.

Träningen har gått bra i veckan, fokus i gymmet, fokus även på få svettas ut massa skit som de känns som jag bär på;) Det är så otroligt skönt att kliva upp på morgonen och hoppa i träningskläderna. Att få svettas riktigt ordentligt... osminkad, nyvaken och bara låta de rinna av en.. sedan få duscha så är liksom renhetskänslan mer än annars.. man blir som en ny människa!
Eftersom jag inte kunde somna i går så valde jag att låta vikterna vila, stå en stund på trappmaskinen, lyssna på skön musik, önska mina vänner godmorgon, väcka kroppen lite lätt och sedan få sitta i lugn och ro med frukosten, en stor kopp lakritste! Morgon javan då???? Jag ska spara mig lite, de är fredag, de betyder espressohouse, där ska jag ha en stor brygg men en extra espresso i och skummat pruttfri mjölk! De är oxå vardagslyx!

Det är de små stunderna i vardagen som skapar lyx och välmående! 
TA VARA PÅ DEM!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...