lördag 5 augusti 2017

Du väljer de som ger dig energi!




 De där med eget ansvar.. kan låta så enkelt men i stunden vara så svårt. 
Att välja att kämpa istället för att lyssna på hjärtat tidigare och kliva av. 
Att ursäkta folks beteenden istället för att bara ta hand om sig själv, att säga ifrån, ta sitt ansvar över situationer som man inte mår bra i. Självklart ska man kämpa för vissa saker men livet ska inte vara en kamp. Mognad handlar om att stänga dörrar, öppna dörrar, säga hej, säga hejdå, önska människor lycka oavsett ett förflutet. Önskar du en människa lycka till inom dig och vill att den ska få ett fortsatt bra liv så är det lättare att få ett avslut och säga hejdå. Missunnsamhet leder bara dig själv tillbaka till något negativt, gynnar ingen!
Att säga hejdå kan innebära ett helt nytt underbart hej!
Livet är till för att levas, levas framåt. Det som har varit kan vi inte påverka, vi kan inte göra något åt det, de är bara att göra oss själva en sjujävla otjänsts att gå och älta och tänka på de. 
I dag är en ny dag, jag vaknade tidigt och gick ut, gick med ett leende över en trevlig kväll här med en vän och det enda jag störde mig i tanken på var att hon körde bil så hon kunde inte dricka gott vin med mig. Men tacksamheten över vänskapen var enorm. Vänskap där det inte finns pinsamheter, eller nyfikenhet. Utan där man delar tankar om allt från himmel och jord, där man levt och där man vet vad som är viktigt i livet. Att älska att träna och använda sin kropp men man har så mycket annat och dela och prata om. Där du är öppen och där personen är öppen, då kommer du nära, nära väldigt fort. Där du går i från ett möte och behöver inte tänka.. detta vill jag inte att hon för vidare! 
Ett möte av värme och lugn!

Helt enkelt en morgon fylld av tacksamhet! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...