lördag 22 juli 2017

Varför?

 När man slutar fråga sig varför så förändras mycket, när man gör de man mår bra av i hjärtat förändras mycket.. ja mycket förändras om man har en tanke och inte bara låter de flyta på. Man har en målbild hur man vill ha de och HUR MAN SKA HA DET. Man har visioner, drömmar, tänker på dem dagligen och mer och mer säker tanke på saker och ting och hur de ska vara så faller liksom bitarna på plats och de blir så!
När man lär sig att människor inte är onda, elaka eller dumma, utan personer som har behov av att göra illa andra människor runt sig i eller bara vara allmänt otrevliga inte mår bra i sig själv så blir saker och ting lättare och saker klarnar. Trasiga hjärtan helt enkelt...

Att alla vi har ett eget ansvar över hur vi reagerar på saker och ting. Ingen person som mår bra behöver liksom gå och trycka ner någon annan. De behöver inte heller snacka skit om andra människor för att liksom lyfta sig själv. De är väldigt intressant när man mer och mer reflekterar över andras beteende. Om de vill ha en "vinning" i att ha dig i sitt liv eller om de liksom bara är tacksam över att ha dig.

Jag har alltid varit en uppe i ottan människa, hästen skulle ut, festen i tonårsåldern skulle städas efter och röjas så inga spår fanns.. ja jag har alltid varit först uppe liksom.
I morse vakna jag kl 5, klev upp, gav mig ut 30 min, helt tyst, magiskt ute, friskt luft, traskade i min egen värld, utan att behöva höra när jag kommer hem:
-Vad ska du upp så här tidigt på en lördag för?
Jag får bara gå där och göra de JAG mår bra av, en liten ego handling för att vara den bästa jag.
Komma in, kliva in i en dusch, höra hur kaffet puttrar, helt tyst hemma, bara en katt som jamar och liksom håller på att dö av att skålen varit tom i 2 sekunder. Äter en frukost i lugn och ro för mig själv, skickar lite morgonkärlek via sms. Förbereder mackor och väcker min hälft som även om jag kommer in halv 7  med frukost på säng..på en lördag blir glad även om ögonen är mest stängda medans han äter sina mackor. Sedan liksom ändå vakna upp tillsammans och krypa ner i sängen igen .. fast jag fått den tid för mig själv som jag kan behöva.. de är helg!
Men jag startar ju hans dag med omtanke vilken ger en dubbel rush till mig och jag får ännu mer egoboost där genom att göra någon annan glad. Att ge kärlek ger alltid dubbelt tillbaka, så om alla skulle fokusera mer på att GE och inte vad man får så rullar de liksom på av sig själv. De kommer tillbaka till en!
Sedan att få hoppa i träningskläderna, svepa en pwo och inse att man sitter i ett omklädningsrum och ler en tidig lördag morgon åt sig själv och att man fått precis en sådan morgon som man vill ha!
Vädret har jag inte reflekterat över.. bara vad saker och ting förändras lätt med olika verktyg!

Ett riktigt bra bakben och röv pass, då nacken är lite klen så måste jag nu jobba upp röven till nackhöjd så den får bli mitt stöd i livet ;)

Persson traditioner är till för att fortsättas...

3 böcker utlästa på några dagar... man blir faktiskt jävligt mycket smartare med en bok i handen och glasögon på de... kan liksom inte slå de! ;) 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...