lördag 3 juni 2017

Utmaningar!

Jag gillar utmaningar, att ge mig an något på 30 dagar, som jag gjort med yogan i flera omgångar och därmed fått in rutinen med att rulla ut mattan varje dag, för en kort stund, för en lång stund.. jag någon stund varje dag. Kan vara för en stunds meditation, eller för en dynamisk sekvens, eller mera yin, från 5 min till längre. Nu testar jag en ny utmaning i form att prova Paleo.
Det är ju egentligen bra för mig då de är redan glutenfritt och mjölkfritt, jag slarvar med mjölkprodukter och de tror jag inte alls är så bra för min mage och hormonellt så de blir kul att se hur de känns efter en månad.
Bara att tänka BACK to BASIC.. som vi är skapt att äta från stenåldern, rörelse, kanon näring helt enkelt.



Jag gillar ju att experimentera och för att skapa motivation så testar jag nytt. Precis som nu med gymträningen. Nytt gym, ny motivation, mindre gymträning, mer motivation till varje pass, ny insikter, nya människor.. ja nytt helt enkelt!








I dag startade jag dagen med pulshöjande 30 min, på runt 165-170 i puls. Sedan är liksom dagens träning klart! Inget nöt, inget slit på kroppen, kort effektivt utan för hård press och stress. Medans de andra sov så åt jag en chiapudding med lots of topping, ägg och satte mig i soffan, stängde ögonen, nyduschad, en guidad meditation, liksom en kontrast motför den pulshöjdande träningen för hjärtat. Så tänker jag numera, har jag stressat kroppen så söker jag direkt efter en kontrast till återhämtning. Inte pressa på kroppen hela tiden utan variationen och därmed mycket tid för lugn!

I dag packar vi och åker och grillar korv och är ute i naturen! Det är boost! Jag äter INTE korv men får grilla något annat ;) Godmorgon!

Njut av denna soliga härliga lördag!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...