söndag 4 juni 2017

Paleo

Frukost:
4 ägg scrambled stekt med smör.
Grönsaker från gårdagens middag samt lite avokado, nötter och kaffe med en bit mörk choklad.
Lunch med blandade grönsaker stekt i kokosolja samt ett paket bacon, ett gäng paranötter.

Det känns väldigt enkelt detta, jag behöver bara handla MAT NU!! ha ha. Havremjölken ska bytas ut mot annat alternativ och istället för mjölk i kaffet så blir de cocosolja.
Tar L-glycin innan jag går i säng på kvällen då de påverkar stresshormoner och sömn, återhämtning. Detta är oxå aldelens nytt för mig så vi får se hur jag svarar på det. Tar även alltid magnesium innan sänggående, vilket alla borde göra då de är lugnande, många har brister, typ 90% som man gör hårmineralanalys på, de har över 300 effekter på kroppen, förbrukas mycket vid stress och träning. Helt enkelt superviktigt! 

I dag är det HEL vila för mig, jag har ärligt slarvat otroligt mycket med just HELvila, ingen morgonpromenad, ingen morgonträning. Men de ska bli ändring på för att lära kroppen att åter igen inte gå på autopilot utan vara avslappnad på morgonen och sova ut och låta de viktiga hormonerna få göra sitt nattetid! Vaknade tidigt, låg kvar i sängen, en guidad 30 min meditation, djupa andetag och helt enkelt en otroligt chill morgon.
Tacksamheten över att ha fått hjälp med rullgardiner både i mitt och i Em rum så nu är de lite mörkare. En god frukost och sedan få bädda ner sig i soffan med bok, låta tvättmaskinerna gå som alltid på söndagmorgon, en stund själv innan ens tröllong vaknar. Perfekt!

Hel, Perfekt, Stark, Kraftfull, Kärleksfull, Harmonisk och Lycklig! 

Vad är ditt dagliga mantra?
Fick ett tips för några veckor sedan på en bok.. strosade på bibblan och hittade denna.. sedan kom jag i håg att de var just den min vän tipsat om :) 
Utläst på 2 dagar, lite suddläst vissa sidor men otroligt intressant, lite svår vissa delar då den är rätt djupt ingående. Men INTRESSANT! 



En fin dag igår där vi besteg berg och grillade! En aktivitet som passar mig som handen i handsken, så vill jag spendera mina lediga dagar! Ute, enkelt, lite rörelse och få sitta och stirra ut över vacker utsikt och stirra in i eldens flammor. Sedan se hur E verkligen trivs ute i skog och mark! Alla mår bra av ute aktivitet!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...