söndag 14 maj 2017

När kroppen vet vad den behöver!

Visst är det härligt om man stannar upp och lyssnar så känner man vad man behöver. Jag kände verkligen när jag låg i soffan igår efter jobbet att jag behövde... VATTEN.. det finns ju olika saker som vetenskapligt gör en välmående, skog, friskluft, rörelse och vatten.. plus massor av annat. 
Men just vatten var de element jag saknade igår.. jag älskar de gånger jag bott både nära vatten och skog. Tänkt att de finns många människor som aldrig frågar sig:
Vad får mig att må bra, vad gör mig lycklig?
Man fokuserar på de som är gör en olycklig istället...
Det gör en ännu mer olycklig. Jag kan oxå i perioder fastna där.. men då tar man sig ut. Man dras ner i svenssons gnäll liksom och lyssnar, hjärnan hör gnäll och börjar liksom per automatik gnälla.
Just nu är fokus i mitt liv på bara tacksamhet, se de fina i det många andra kan tycka är bajs. Vad är fördelarna just nu liksom i mitt liv?

Jag är stark, jag har en stark kropp, jag är rörlig, jag är snabb, jag är kunnig, jag är klok, jag har vetskap hur jag vill ha det, jag säger vad jag känner och tycker, jag är frisk, jag är duktig... Jag har massor att vara tacksamhet! 

I dag tex min ben, jag testade att ta en mjukare runda och var? JO JUST VID VATTNET.. kroppen sa ju de till mig igår och då får man se till att lyssna och lösa det. Jag behövde vatten och frisk luft för att må bra i hjärtat och det hittade jag! Vinden var med mig åt alla håll, solen gömde sig med det var magiskt skönt att få vara själv efter några dagars jobb. Att göra vad?
Jo.. just de jag mår bra av! 



En stor klunk Adapt sport fylld med adaptogener innan jag gav mig ut!
Vad är adaptogener?

TRY IT.. U may like it! ;) Finns hos oss på Hälsokraft! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...