lördag 13 maj 2017

Ny härlig dag!

Solen skiner, folk vaknar till liv efter gå gatan. Det kommer bli en härlig lördag!

I dag ska de handlas matcha pulver, blev inspirerad att byta ut min andra java för dagen till matcha latte för att inte dra ut minerlarer i kroppen och boosta mig med mer grönt. Matcha är ett grönt te som vi säljer i pulver form som är MAXIMERAT med antioxidater som skyddar oss. Rikt på klorofyll, aminosyror, avstressande och uppiggande på samma gång, innehåller koffein samt l-teanin. Fibrer!
Innhåller även  vitamin C, selen, krom, zink, kalium och magnesium.

Jag kommer använda den till att göra en latte som sagt.
2dl mjölk som jag värmer upp, 1 tsk matcha pulver, lite agave och sedan 0,5 dl hett vatten.

Värm mjölken, skumma om du vill.
Ta den heta vattnet och häll i en mugg och tillsätt matcha pulvret. Rör tills det tjocknar. Häll över den skummade mjölken, rör om och söta vid behov och njut av en hälsokick!

En annan kick är att få jobba med min fina, fina vän i ett soligt Umeå.

Ses på hälsokraft!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...