torsdag 4 maj 2017

Morgonstund har guld i mun!

Korta pass nöter minst, jag klev upp halv 6, kvart i 6 var jag i gymmet och valde att superseta ben idag, hoppade någon form av cardio och valde att få till bättre flow i att fokusera på en sak. 
Jag kräver lägre vikter men får ändå ut bra känsla i kroppen vilket är toppen för nacken. Superset och minibands!  WIN WIN
Jag har alltid gillat superset, jag har alltid gillat korta effektiva pass för mer tid till annat. På 30 min var benavklarade och jag rullade hem, rullade ut nästa sak.. yogamattan och körde 20 mins flow med guidning, jag gillar guidning för vissa stunder kan jag ändå bara blunda lyssna och därefter göra de jag blir tillsagd till. Det blir mer varierat för min rygg och nacke när jag är guidad och får ett nytt program varje dag. Är jag sliten och i behov av bara superchillstretch så väljer jag ett program därefter som jag kört tidigare som är kort och som stretchar bara kroppen utan någon fysisk ansträngning.  Lyssnar helt enkelt efter hur känslan i kropp och knopp är och vad jag behöver. 
Varför gjorde jag inte det för 10 år sedan? 

Min dotter pysslar till sig i håret, jag sitter i skräddare i soffan och dricker sista slurken av javan och tar det piano, jag älskar morgnar av piano känsla. 
Gårdagens tacksamhet: VÄNNER som ställer upp när man inte får ihop det med hämtning av barn.
Känslan av lugn när man vet att ens barn har de kul, får mat och när man skyndar sig hem så är det ute och spelar boccia och Em skrattar.. det är tacksamhet! 
Sedan mamma dog har vännerna blivit ännu viktigare, de är min familj! 

I går när jag lagt Emmy läste jag på lite och hade sällskap av denna godbit. :)
Min favorit rengöring, tar verkligen bort sminket utan att innehålla en massa skit!!! Fri från sulfatet och parabener! Räcker jätte länge och man känner sig verkligen REN efteråt! 
Bort med hormonstörande ämnen.. TACK!
Finns hos oss på Hälsokraft, hela serien är jätte bra med schampo, balsam, frisörschampon utan bajs kan man säga! Har provat de mesta från dem och varit nöjd, men framförallt denna och ansiksvattnet. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...