fredag 5 maj 2017

Sommar!?

Plötsligt är de sommar och sol i umeå liksom, uteserveringarna som kommit på plats i veckan fylls av människor som tinat fram. Underbart att se så många ute efter Umeås gator.
Morgonen bjöd inte på någon träning men 25 min rygg fick jag till OVANLIGT nog efter jobbet, smet lite innan för att hämta upp och sedan smet jag själv till gymmet och de var så effektivt att jag hann inte med att fatta att jag tränat liksom innan jag stod och grejade med maten i köket och hade önskat att de var hämtmat på tur. TUR jag har crockisen så kycklingen var klar på lite högre värme på 1 timme ungefär och tvättmaskinerna likså så denna fredag blev inte som vanligt då jag inte gör ett skit. Men NU har jag och Em kvällen för oss. Vi ska mumsa tårta och jag har i dag kommer hem med en produkt från Holistic, se nedan på det chockerande innehållet, vilken lista av boost! Den ska drickas 2 msk varje dag nu. Jag gillar verkligen holistic.
En vanlig kommentar:
-Jag äter bra mat så jag behöver inte vitaminer och mineraler.
MMM eller hur.. i de bästa världar ja´....
Våra jordar är mineralfattiga, vi stressar, vi tränar, vi ska vara perfekta... up my as att vi får i oss tillräckligt! Vi bor i ett mörker och lider av d-vitamin brist. 
Vi lider av massor och mår rätt halv jävligt allihopa. SÅ vi behöver ta hand om oss på bästa möjliga sätt och därmed börja med att mata cellerna med rätt bränsle! HEJA bra där.. lets do it!
Gärna mineraler på kvällen då det är mer lugnande och rogivande som tex magnesium. I stort sett alla behöver tillskott av magnesium, det är även muskelavslappnande och har över 300 funktioner i kroppen. ÄT magnesium för guds skull! 
B-vitaminer är något vi oxå behöver oftast extra av. FETTSYROR av bättre sorten, omega 3.
Järn.. SELEN, finns typ inget kvar här i våra jordar så ett skyddande selen är viktigt!
De av några.. å D-vitamin så klart!

Kisse och jag var trötta i morse!


NÄR DET äntligen blir HELG!

Vankas vigsel, vankas kalas, vankas en planeringsfri söndag där jag ska ladda mina batterier och förhoppningsvis vankas en längre distans för fröken P! 
Inte p-lisa i allafall:P

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...