måndag 6 februari 2017

Stay the same?

Java lukten sprider sig i köket, sitter oduschad med tofflor och risigt hår. Behöver klippa mig, inget som min hälft anser men jag! Tvätten går och jag har kört mitt 29 yoga pass som i dag var mest fokus på andning och hitta rätt. Hitta rätt och vara sann mot sig själv. Det är inte så lätt i en värld där de drar i en åt alla håll och kanter för att du ska falla in i någon perfekt ram i där du egentligen ska se ut som en super människa på alla plan.. En helt omöjlig ekvation och därför än en gång är de så viktigt att filtrera. Alla ska följa någon form av diet på ett eller annat sätt, man ska jobba mycket och vara driven, hinna träna och vara aktiv i en social krets och hinna med parmiddagar. ELLER?

Jag gillar det operfekta, gillar att testa nya saker och se om jag mår bättre i kropp och knopp av olika nya saker. Kost, träning, relationer i olika slag.. ja allt som kan få en att utvecklas på något vis. 
Men kräks efter ett tag om jag fastnar i något som blir för enformigt och då förknippar jag det med min uppväxt av missbruk. Då svänger jag om snabbt och bryter allt som kan kännas samma, lika, enformigt, icke utvecklande, insnöat, samma lika och som kan bli som en falsk trygghet. UT ur komfortzonen och in med nya saker, in med nya rörelser, in med nya smaker, in med ny input från nya människor. Ja.. kliva av stigen och utforska annat för att inte fastna! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...