söndag 5 februari 2017

Liver ala lever cleanse!


Jag och min hälft var nog extremt trötta igår, storhandlade efter jobbet och var till ägggården, åt supergott, läste i soffan och sedan somnade vi där båda två, åt kvällsfika och somnade igen kl 21.
Så vi behövde nog.... SOVA!

Just nu håller jag på med en månads leverstärkande rening. Levern har fått ta mycket skit i många år av olika anledningar så nu får den lite hjälp på vägen att stärka sig under en månad på naturlig väg, de får mig att ha ont i skallen (tror de är en av biverkningarna) då skallebang är ett vanligt symtom när skit ska ut. Jag är extremt törstig! Så nu får vi se efter några dagar/veckor om jag känner någon annan känsla i kroppen.

I helgen vilar jag från vikter, nacken säger nej helt enkelt och jag får försöka hålla i gång cirkulationen med lite prom och en joggingtur sedan hoppas på behandling snabbt. Fredagspasset gick kanon, jag lastade på och körde tungt och nacken sa därför stopp dagen efter.. prova, provocera och se hur kroppen svarar. Vet nu.. de var för tungt och får sota för de men känslan att vara stark efter koständring och mera kolhydrater är ju superkul! 
Mitt 30 dagars yoga utmaning håller på lida mot sitt slut, dag 28 idag.. de har verkligen varit ett kanon program för mig och jag har blivit starkare i bål, blivit rörligare och de känns helt enkelt sjukt bra av det. Upplägget är perfekt (för MIG) mycket fokus på andning, mycket stärkande övningar i statiskt som inte stressar fram positionerna utan i lugn vilket gör att man lättare kan fokusera och lättare sätter dem.

Min hälft är och tränar, sloowcockern är igång för att fixa en lunch och jag kan bara njuta av lugnet här hemma med en kopp java efter en halvtimme på mattan. Underbart!


Godmorgon världen!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...