onsdag 7 december 2016

Eat your greens!

I går var jag på behandling, efter en behandling orkar jag inte så mycket, systemet blir trött helt enkelt och är jag ledig så kan ja passa på att bara vila mig, läsa, yoga och vila lite till. Lånade Sanna Ehdins (stavas) 12 veckor till ett självläkande liv, väldigt intressant, läst hennes böcker tidigare och inspirerades till ännu mer grönt. Här blir de en smoothie med spenat, ingefära, gurka, citron, algen kelp, äpple och avokado.. samt lite baobab pulver för att toppa med mera c-vitamin. Tar med mig en stor burk till jobbet, glutenfritt bröd, ägg och keso och får bli en perfekt lunch idag då jag har långdag.
Vintern är en tuff årstid, härlig på sitt sätt men mörkt och kallt vilket gör att man måste göra allt för at t stärka sitt immunförsvar inifrån, som alltid. Handlar mycket om tarmen då så stor del av ditt immunförsvar sitter där. Probiotika och syrade grönsaker är en gåva till tarmen för att den ska funka bättre! Mera sånt!
Byter ut min yoghurt mix till gröt för ett tag, basen är havre, chia och linfrön, sedan toppar jag med aprikoser, valnötter, pumpafrön, paranötter(SELEN), solrosfrön, har i lite cocosolja, kanel och lite mullbär och gojibär. Smakar underbart gott! Sedan havremjölk och ägg till så klarar jag mig en stund.
Har även köpt blutsaft då jag blöder rätt mycket och då jag inte äter kött dessutom så behöver jag extra järn någon gång i månaden. Ska se om trötthet kring mensen blir bättre :)
Underbara Rawfoodbollar från Hanna :) Bytt ut mycket kaffe mot te på slutet, allt för att undvika saker som stressar ens inre system för att få kroppen mera lugn på alla sätt och vis. Sömnen har blivit så ofantligt mycket bättre ju mer jag yogar och ju mer tid jag lägger på den lugna biten. Så häftigt att se hur enkelt de i egentligen är att hjälpa kroppen i rätt väg om man bara vågar förändras.



Sjukt snygga naglar ja har dåå!!!! Tack vare Linda.
Kusinerna var i stallet i söndags och kollade till Dannes byggnation och hälsade på fina hästarna.

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...