måndag 12 december 2016

All brand new!

Benpasset avklarat, en bil inlämnad på service och en promenad hem därifrån med ett stopp på Coop för att inhandla avokados till mina smoothies och keso. Jag har en period nu när jag gör energi täta smoothies till lunch med hembakt mjukt bröd med keso och ägg till. De känns perfekt dagar då jag är själv eller ta med till jobbet. Enkelt och gott, känns bra i magen helt enkelt.
Sitter med dagens första och enda koppen kaffe, har dragit ner på mängd kaffe mycket, en kopp och sedan får vi se om jag kan klara mig utan den oxå, den är extra god där den står med lite mjölk och en bit mörk choklad till men jag har mycket fokus på att sluta med sånt som skapar stress för ens inre system då jag känner att de hänt så otroligt mycket just DÄR!
Att undvika saker som stressa mina binjurar känns så plötsligt viktigt och att fortsätta ha en god sömnrutin är a och o och därför välja bort snabba kolhydrater, socker och koffein stimulans är ett steg i rätt riktning.

Det är så otroligt häftigt hur mycket vi kan styra med vårt välmående just med kosten, att tanka på allra bästa sätt och inte vad andra tycker, följa normen hur man ska göra, de inrutade livet hur de bör se ut.. Utan vara sann mot sig själv vad man mår bra av, vara lite omständig i andras ögon men för att få sin allra bästa tänkbara hälsa i vad jag tror på. Super viktigt!

Ta hand om dig!



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...