tisdag 29 november 2016

En kropp som inte samarbetar!


Just nu så samarbetar inte min kropp.. först fick jag ränndynga och trodde jag var magsjuk.. men de sitter nog en jobbig urinvägsinfektion i min kropp. Har snart ätit en kur med penicillin men de känns som jag fortfarande har en kropp som kämpar med något. Jag är trött och kissar mörk trots att jag dricker och dricker. I går storhandlade jag massor av nyttigheter för att boosta extra och göra min lever glad, rena kroppen allt vad det går. Citron på flaska att ha i vattnet då jag förbrukade upp mitt. Grape, rödbetsjuice, ingefära, vitlök, grönt matcha te med citron, rödbetor som är nu under kok.
Jag vill inte äta mer medicin, lämnade urinprov igår på vc för en odling. Vet att de är något jag kan ha lätt, jag är inte normal, en normal får ont när de kissar.. jag får andra symtom. Därför går jag på sparlåga och försöker få alla stunder jag bara kan till lugn och ro, stunder på mattan, stunder i yin, stunder i meditation, stunder att bara andas ut och andas in ny frisk syre för kroppen.

Stockholm med L var härligt, de var skönt att komma bort med en vän och ligga i hotellsängen och prata om livet, att äta ute, att hitta nya härliga ställen med god veg mat. Vi hittade ett härligt ställe där vi njöt av både middag på lördag och söndagslunchen innan vi åkte hem. Bodde på ett otroligt fint hotell och de var skönt att känna att vi funkar så bra i hop, även när vi ska sova och bo tillsammans.

Lätt träning på gymmet igår och idag och kroppen svarade med att bli helt mörbultad av träningsvärk så de är något som inte stämmer.. ut, andas ut.. andas in nytt!


Ostfylld omelett med hembakt glutenfritt bröd med keso och avsvalnat grönt de.
Just be yourself!
Köpte med mig yoga straps och ett block.. nu hoppas jag att tomten kommer med ett bolster oxå för att göra mina små praktiska stunder här hemma ännu skönare och mysigare. Mina egna små stunder av magi för själen. De får mig så lugn och detta år har verkligen varit en förändringens år i hur min energi flyttats till ett sådant inre lugn. 

Mysiga underbara frukostbuffe som var den bästa eller i toppen på de ställen jag varit.
I dag fick jag äran att rå om en liten prins en timme, först så satt vi i sängen och sjöng, myste och bökade tills jag vaggade denne till sömn och sedan låg vi och myste i hop i sängen till J kom så vi kunde dricka java och surra lite.
Rödbetskok på g!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...