måndag 21 november 2016

Att börja om igen!

I dag är en ny kul i kroppen, helgen har varit riktigt tuff och att vara ensamstående och ta hand om barn själv när man själv har magsjuka är att vara en enastående förälder för mitt barn är inte duktig på hjälpa till ännu vilket jag jobbar på att hon ska förstå att vi måste hjälpas åt här hemma.
När jag är sjuk, de få gånger på hennes vecka osv så får jag dåligt samvete över att helgen bara INTE gjort något för jag har inte orkat. Hon har fått äta rester som jag sparat i frysen, mat som ja inte brukar ge henne men hon har inte klagat och har gått runt i trosor och pysslat, blivit rastlös och lekt ute på gården själv i regnet. Hon är duktig och de är jag bara som måste meditera bort tankar att jag ska INTE ha dåligt samvete när jag är sjuk och inte orkar. Jag är bara mänsklig. Träningen skiter jag fullständigt i, har kört lite yin som lugnar och som funkar även om man mår illa och vissa positioner underlättar när magen gör ont.
I dag har jag varit ute för första gången sedan i fredags, tog en prom ner på behandling, cyklade hem och hämtad mat på Rost. Tände ljus och njöt av att tycka något var gott på flera dagar och inte vilja spy upp de efteråt. MAGISKT!

Ett intressant möte.. först få höra att jag är som dag och natt i bröstryggen och nacken, TACK yogan, tack mig själv och tack rehab!!! Jag är på sådan god väg!! Sedan att diskutera kring hälsa och kost, hur maten påverkar oss fysiskt och mentalt och inte bara prata för att prestera och utseende mässigt utan hälsa inifrån och ut.. de brinner jag för. Att jobba helhet, att få med hela ens kropp, hela ens knopp, allt i en härlig balans, de är min passion!


Denna bild är från i fredags då jag satt på jobbet och djupandades för att fixa och öppna butiken men gav upp vid 15 och däckade hemma i frossa. Nu vänder vi blad och andas ut den sista trötthet och mattheten efter att ha blivit tömd totalt till att tanka högoktanigt och lägga energin rätt och på rätt perosner och på rätt saker och ting i min omgivning!
VI tar igen bus nästa helg älskade dotter! Hoppas du får en magisk vecka hos din pappa och jag kommer sakna dig mer än allt!

Med kärlek!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...