lördag 19 november 2016

KNALL OCH FALL!

Plötsligt är kroppen helt sprängd, magen slår bakut, tårarna rinner och energin är bara borta. Tänk vad fort de vänder när man plötsligt blir sjuk!?Tänk vilken skillnad på en kropp från en dag till en annan..
Rätt häftigt även om de är jobbigt när man är mitt i sjukdomstillståndet men får en att uppskatta de friska dagarna ännu mer. Plötsligt går man runt och håller inne en fis för risken att skita ner sig är större liksom.
De kom igår, hela jag tömdes på energi, jag frös och de hände något. Jag jobbade och bet i hop till 15 sedan satte jag mig i bilen och tårarna rann av skaket från frossan. Hämtade em och vi såg 3 filmer, sedan somna vi i sked i storsängen tillsammans och sov till halv 8.

I dag bättre, mår illa, huvudvärken och frossan är borta och jag väntar bara på få magen i balans. Mycket probiotika, dricker te och äter smoothies och rawfood fika med min dotter medans vi pysslar, jag har lagt upp ett nytt träningsprogram då de är något jag alltid passar på att göra när de blir stopp i träningen och när man har tid att bara vara vilket jag har nu när vi kl 13:23 fortfarande inte har klätt oss.
Lime och ingefärssmoothie.



I veckan gjorde jag naturliga deodoranter, Emmy gjorde en fin till Linda då jag inte vill att mina nära och kära har gifter i armhålan där närmaste brösten. En naturlig deo är en present från hjärtat av omtanke. Vad smörjer du in dig med?
Ju mer jag stannar upp och lyssnar på kroppen, ju mer känns de veg alternativet som de enda, jag känner mig otroligt sann äntligen mot mig själv genom att lyssna och tillföra REN mat. Så oprocessad som möjligt. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...