lördag 10 september 2016

Var ska man börja eller finns de någon början!

Så mycket har hänt, så mycket att man inte vet var man ska börja helt enkelt.
Vi kan nog börja med att år av motgångar och att man hållit i hop gjort att man helt enkelt blivit utmattad, de har inte funnits tid att riktigt stanna upp och känna efter, var är jag egentligen, vad hände och vad vill jag?
Jag har gått på samtal och insett att jag varit med om mer än normalt, man ska inte behöva drabbas som jag gjort år efter år.. droppen blev nog i sommar då jag upptäckte en stor knöl i mitt bröst/armhåla, då märkte jag att nu orkar jag inte mer.. nu får de vara nog!
De var inget, en stor godartad som tur var!
Nåväl, jag träffade någon, någon som tycker jag är perfekt som jag är, som inte påpekade alla fel jag hade på kroppen som inte klagade som uppskattade, som insåg att jag hade ett stort problem vilket är.. Be om hjälp! Det har gått 7 månader och på dessa sju månader har jag hunnit få en nackskada som gör att jag inte kan leva som tidigare och måste ta hjälp, måste stanna upp och lyssna.
Nätterna har inte funnits i sömn väg, jag har lagt allt fokus på jobba med att stanna upp, återhämta, yoga, jag möter dagligen folk som gått in i iväggen och jag gör allt i min makt för att verkligen ta tag i stunden nu och inse att de är min tid nu till återhämtning och tid att lära mig ta emot och inte bara ge.
Otroligt lärorikt, otroligt skrämmande vissa dagar! 

Min blogg kommer se helt annorlunda ut nu, eftersom jag ser helt annorlunda ut nu. En ny bättre jossan är här då jag är bättre på att säga nej och kommer skriva när jag behöver skriva av mig.
Emmy har börjat skolan, så stört spännande, jag har fått nya vänner i mitt liv som jag hör av dagligen och som de inte bara jag som hör av mig till. Som visar att de tänker på mig och som är fylld av omtanke och kärlek, som delar med sig av skiten i sitt liv på samma sätt som man delar glädjen.

I natt har sömnen inte existerat pga nacken, morgonens träning och cardio avklarades, var skönt att få min stund själv, lördagsfrukost med min hälft och min dotter, en utrullad matta och 10 min daglig yoga när jag blev ensam, en dotter som njuter av lördag och pysslar på sitt rum där det nu oxå finns en hamster.

En liten kort start, ett ny start! Mitt nya jag är här!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...