lördag 13 april 2013

Man är som i ett töcken....

 I går hade jag och T en mycket bra dag, vi åkte runt, ja verkligen åkte.. ville inte köra.. ville bara vara, mådde faktiskt ganska bra, detta tackvare mitt sällskap. Vi åkte och köpte fina inlines till mig så vi kan åka i sommar, shoppade till middagen, hämtade Emmy och sedan myste vi på hela kvällen. T lagade middag till oss, Emmy badade länge, jag gick och hyrde film, vi köpte 1 kg godis på godishuset och sedan hade jag en rejäl ätarkväll ala mys, de var så skönt, bästa kvällen på länge, bara njöt av sällskapet och få känna att någon höll mig nära.
Vaknade i morse av att en dotter låg med fötterna i ansiktet på oss. Jag körde ett snabbt pass rygg, hoppade biccar och mage för att hinna köra 20 min crosstrainer och svettas ut lite vätska som ja i dag består av efter alla kolhydrater. Träffade gubben ja alltid träffar på gymmet på morgonen, han pratade på en massa som vanligt, har ingen aninig om vad han sa.. log och svarade men vet inte vad vi pratade om.. tänkte bara på att han prata och ja ville skrika min mamma är död.. 
 
Är trött i skallen idag.. tankarna har varit där för länge, gruvar mig för i morgon då vi ska träffas alla syskon och prata praktiska saker hemma hos mamma.. gruvar mig för att komma hem, gruvar mig för att behöva tänka praktiskt då jag liksom inte är där mentalt.. ja är liksom blank i skallen och vill mest bara kramas och omge mig med folk.
Passet gick bra, hade bra tryck i kroppen av all energi som ja låg och fes av i går;P Min mage tål inte den mängden kolhydrater men sjukt gott var de.. såg en Oväntad vänskap och sedan somna vi ok tid.. skönt!
I dag har vi sedan haft kaffe sällis av Ts vän.. T åkte för träning och då brumma vi iväg och träffade våra vänner:) Emmy hann med att få vara ute på gården, hann med att rida på en shettis, hann busa lite på madrassen och göra kullerbyttor och se när killar gjorde backflipps eller va fan de heter.
Skönt att sitta och se de leka medans jag fick sällskap av Kicki:)
 
Hur mår man när ens bästa vän och mamma gått bort!? De går bättre än vad jag någonsin skulle kunnat tro, när mamma fick cancer så tänkte ja att om jag förlorar henne så vill jag inte leva..men jag tänkte att jag kan inte försvinna eftersom ja har Emmy.. Kan inte lämna henne.
 
Men vi fick ett fint avslut med mamma, mamma var med oss sista dagen, vi var alla där.. Mamma slipper plågas mera med cancer.. de gick fort.. för 7 månader sedan på hennes födelsedag fick vi veta.
Jag vet faktiskt inte hur jag mår, jag är bara otroligt trött mentalt och kan inte tänka klart, jag försvinner i tankarna och ibland är ja liksom bara borta, de är skönt att sitta med folk hela tiden som pjöllrar och pratar åt en medans jag bara behöver liksom vara just nu. Jag saknar mamma jätte mycket, jag saknar hennes samtal, hennes sms, hennes varma kramar, hennes omtanke om oss barn, hon kollade till oss hela tiden.. jag saknar den biten jätte mycket, redan nu..
Jag är otroligt tacksam över de åren vi fick med mamma, vi har haft turen att verkligen växa upp med världens bästa mamma.. även om hon lämnade oss aldelens för tidigt. Vi hade så mycket kvar att uppleva tillsammans. 
 
Tack för att jag har min Emmy, min älskling, mina vänner, min familj och min träning just nu! Skulle inte överleva utan dem.. jag är stark men känner mig otroligt liten och ensam utan min mamma.
 
Har konstant huvudvärk nu och fortfarande ont i ögonen av alla tårar som runnit.. att förlora någon man älskar så mycket går inte förklara i ord hur ont de gör.. Tomt.. blankt.. ensamt!
 
Att starta ett förhållande efter ett antal månader med en sådan här krasch för mig ger bästa förutsättningar för att något ska hålla, när allt lagt sig och man gått ur en sådan här kris så kan inget stoppa en.. har redan börjat ta tag i saker som jag inte orkat. De är nu jag måste leva..leva ut rejält.. de hade mamma velat! De e lätt att umgås med sådana som har flyt och allt är grönt och blommande.. de är de som stannar när de är kaos.. de är de som alltid finns kvar i ens liv, i sitt hjärta och som man älskar för alltid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Finaste J! Trasig telefon på lagning så inga nummer och inget Insta. Hör av dig om det är något jag kan göra för dig, vad som helst... Tänker på er!

<3

Soffi

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...