fredag 12 april 2013

En ny dag!

  En ny dag är här..
Hoppade i träningskläderna, tårarna rann när jag satt själv i köket och Emmy fick ligga och se barntv.. ville sitta och äta själv och bestämde att lämna henne på dagis för att få äta frulle med de andra barnen och bara få mysa på här hemma utan tjat om att sitta kvar vid bordet vid frukost.. kände att JAG behövde de och valde då att lämna henne vid 8.
Då fick hon bara ta de chill, precis som jag vill att hon ska få göra just nu så mycket de bara går.. vill slippa tjat så mycket som möjligt.. vill att hon ska få känna lugnet som jag trots allt känner. Vill att hon ska känna kärleken, vill att hon ska känna och vara med i sorgen trots hon är liten, vill att hon ska se mig gråta så hon blir en öppen person som förstår att de är ok med alla känslor.. och att de är ok att gråta inför vänner och de man älskar.. de spelar ingen roll.. är man ledsen så får hon se de men jag förklarar hela tiden eftersom barn är bra på ta på sig skuld.
Skjutsa Emmy till dagis, kramades och sa hejdå.
 
Sedan åkte jag till mitt andra hem (TRÄNA) för att tömma skallen, så glad att jag har träningen just nu, vänner och familj och kärlek är en sak, träningen är en annan femma, ett ställe där jag kan koppla bort. Självklart kommer tankarna upp under passet men de gör att jag liksom plågar mig själv med vikterna, seten, jag tänker, jag tar i för mammas skull, för min skull.. jag tar i och kan koppla av, känner ett lugn inombords.. vet att mamma vet hur mycket jag behöver de.. hon känner mig bättre än någon annan.. träningen gör mig som ny, den laddar mig, den får mig att svettas ut gammal skit som samlas av tankar och annat.
 
10 set knäböj djupa ca 15 reppare
5 set Raka mark 15-20 reppare
5 set Benspark 12 or
5 set Sittande vader 15-20 reps
4 set hängade höftlyft
 
Avslutade passet med 20 min crosstrainer.. Kicki hade ringt, ringde upp och hon sa.. va skönt med crosstrainer.. svarade efter 1 min och 20 sekunder på crossen.. nej fan.. de e int skönt.. de är ju fan jobbigt redan, ha ha. Men efter 10 min och benen fått komma igång efter benpasset så gick de lite lättare, kör med inget motstånd och bara trampar ur benen, får igång cirkulationen och får svettas lite mera.
 
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

My partner and I absolutely love your blog and find most
of your post's to be just what I'm looking for. can you offer guest writers to write content to suit
your needs? I wouldn't mind creating a post or elaborating on many of the subjects you write in relation to here. Again, awesome site!

my site ... vertical leap exercises

Anonym sa...

Snygga tjejen! Kan inte ens föreställa mig vad du går igenom just nu men jag förstår om hjärtat blöder. Har själv en underbar kontakt med min mamma och kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig ett liv utan henne. Å andra sidan vet jag hur otroligt fantastisk mänskligheten är som ändå på något vis utrustats att på ett sätt som gör att vi lyckas ta oss igenom och få oss att överleva de mest tragiska och jobbigaste saker man kan föreställa sig. Jag har ett tag följt din jäkla "braiga" blogg och tycker att du har sunda värderingar och verkar vara en fantastisk förebild för din dotter. Önskar att den värsta smärtan och saknaden efter din fina mamma klingar av ganska fort så att din tillvaro inte känns alltför tung. Tack för att du delar med dig av ditt liv och jag önskar dig ro i själen! Kramar L, Nordmaling

Åsa Örebro sa...

Japp ju klart kan vara skönt vara sig själv en stund vara egoiskt mår oxå bra.
Det är bra att man gå träna som man älskar då livet kan man gå vidare.
Jag vet din mamma är stolt över dig.

Kram

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...