tisdag 2 januari 2018

Bromsa

Nu har jag valt att från och med 1 januari plocka bort instagram igen. Det tar tid från mig och jag behöver mer uttrycka mig i skrift just nu. Jag vill oxå ha instagram till något kul.. MEN just NU skapar det bara en stress inom mig. Det är liksom en fasad sida, som en reklamskylt som säger att allt är bra och att alla är så lyckliga. Därför väljer jag just nu att plocka bort de för att inte skapa någon stress inombords i mig. Märker oxå att jag blir påverkad av den fysiska delen på utseende fronten och den är behöver liksom inte speedas på i dagens samhälle där du ändå blir matad hur du ska se ut, hur du ska träna, hur du ska prestera, hur du ska hinna med som mamma, på jobbet, hemma, som flickvän osv... Den kvoten blir ändå fylld i mitt liv så därför behöver jag ett break därifrån.
Jag har pressat mig rätt hårt under december månad fysiskt därför behöver jag nu bromsa, stanna upp och inte gasa på. Jag behöver tid för mig själv, för återhämtning, för att träffa vänner korta stunder, prata, skratta och babbla om allt mellan himmel och jord.
Jag ska välja bort att gå överallt som jag gjort i tjurskallighet för att inte behöva låna bilen så mycket som möjligt, jag ska bli bättre på att utnyttja den för jag är inte den som behöver mer vardagsmotion och de kan jag se i spegeln också då det tar energi av mig och jag måste äta så sjukt mycket för att liksom ta ikapp och även om de är vardagsmotion att ta sig på jobb osv så tar de energi och eftersom jag kör rätt hårt i gymmet så blir de för mycket om jag inte tar en period där jag vilar från sånt. Allt handlar att ha en balans och lyssna på kroppens signaler. Är det gladträning eller är de surträning, alla pass är inte gladträning men den största delen ska vara det!

Jag älskar mina pass på UPC då det är lite folk, de är mycket blandat folk, inte bara fitness folk utan jag blir mer inspirerad av folk som tränar lite "annorlunda" gymträning! Som tränar för funktion , styrka och inte bara utseende.Som lägger in andra typer av övningar och vad jag vill nu är att bli stark och därmed måste jag plocka bort cardion och vila mera från vardagsmotion. Det funkar inte att bygga och gå en massa samtidigt, benen hinner inte bli fräscha för att få styrka och kunna pressa på. Min skalle hinner inte återhämta sig från att ta de piano till att gå igång på alla cylindrar och med en störning i bagaget så måste jag hela tiden stanna upp och lyssna till vad som får mig att må bra. :) De är för mig balans!

2017 har varit både upp och ner, det bästa var att jag och cicci hittade igen varann igen, har saknat den vänskapen något så enormt. Jag har lärt känna nya människor och jag har även knutits mera samman med befintliga nära vänner pga av vad de och vad jag har gått igenom under året.
Min dotter har landat och är helt magisk, jag ser framemot detta år och jag vill bygga en framtid. Jag är väldigt laddad på göra något nytt. Jag är väldigt laddad på att flytta och skapa en framtid tillsammans. Jag är väldigt laddad på bli stark i kroppen och väldigt laddad på bli bättre på ta hand om mig själv och inte bara lägga fokuset på att mina närmaste ska ha de så bra som möjligt så jag glömmer bort mig själv.

I dag är jag ledig, har kört ett kort axelpass, jag har legat på yogamattan och lyssnat på pod i olika yinpositioner, jag sitter med en stor kopp te och ska göra mig något fika.

Hur spenderar du dagen!?

1 kommentar:

Anonym sa...

bra skrivet :), känns som att det är sällan man ser personers vardagliga liv på insta, bara semester bilder å glatt helatiden. idag blir det att laga mat och ta det lugnt, kanske tvätta en massa.

ha det fint :)

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...