tisdag 19 december 2017

Hårdkörning!





Veckan har bestått .. okej, fan de är bara tisdag.. men men de har varit rätt mycket pass på slutet, men motivationen har varit hög och jag har försökt köra samma muskelgrupp fler gånger per vecka och försökt hålla ner seten, de sistnämnda går väl si så där då jag är ett vanedjur och de tar ett tag att byta strategi men jobbar på det. Sedan så som i går så har hade jag bara bakarma och mage men börjar leka med annat, många saker är för mig första gången nu och de är ännu mer motiverande tills man inser hur svag man är sedan nackskadan men skam den som ger sig. Klättra i rep är ASJOBBIGT och måste verkligen jobba på min apteknik. Springa med vagnar likaså! Hur som så har jag kört cardio med sällskap på morgonen, riktigt bra start på dagen, de gör mig glad helt enkelt då de är så sällan jag kan tajma de någon, och dessutom utan att boka in de utan att man liksom har samma rutin och är där typ samma tid på morgonen. :) sedan gå hem och vara ledig och nu har jag 2 dagar då jag behöver vara själv, då jag INTE anpassar mig efter någon annan utan där jag väljer att stänga av mobilen och gå och lägga mig en stund efter frukosten, kanske sova, kanske bara blunda men att få de tyst och vila för att jag behöver de för att veckan kommer bli tuff på jobbet, nu sista innan jul. Jag väljer att som igår att skita i att laga middag utan bara plocka i hop något JAG tycker om och inte behöva fråga vad vill NI ha.. ja är värdelös på sätta mina egna behov i första rum. Dessa 2 dagar är mina! Hela livet handlar vardagen annars att vara ett anpassningsdjur, jobb, tider osv.. man behöver dagar då inget får styra en och man bara gör de man själv behöver och mår bra av. Som i dag gå runt i underställ, dricka java med bror och även om vi egentligen inte har så mycket att prata om då han sitter och pratar hotrod byggen med den som är där samtidigt så får jag se honom och se hur han har det. Sedan får jag ju gosa med vovvarna som jag så gärna skulle vilja stoppa i varsin jackficka och ta hem. Fy vad jag skulle vilja ha en liten vovve, jag som älskar att vara ute, den hunden skulle ha de bra och om int anne så skulle den bli jävligt vältränad av alla mina promenader, haha!

Planen var rygg idag, men jag får välja om och kör bakben då de känns mest fräscha och ett väletablerat arsel som någon vill ta en tugga i kan ju vara till sin fördel! ;)

Satt och tänkte på när jag var på garaget hur glad jag är att mina bröder hittat något de brinner för, de är helt enkelt grymma på bilar, jag är så stolt över dem! De är liksom bra på allt.. Fast jag är bättre på träning och de är ju för att de är det JAG brinner för och jag är glad att jag oxå hittat min grej!
Hade ett samtal med Emmy en kväll då hon anser att hon är dålig på vissa saker vilket gör ont i mamma hjärtat och höra.. Svarade att jag har oxå saker jag hela tiden måste jobba på och man kan inte vara bäst på allt. Då sa hon.. men mamma, du är ju bra på allt!
Lill hjärtat, vad jag älskar dig och saknar dig!

Vi är så bra på slå på oss själva och påpeka de vi är dålig på, de vi stör oss på kroppsligt.. men allt sitter bara i skallen, vi alla är så jävla bra och man gör så gott man kan!
De operfekta blir de perfekta! VÅGA VARA DIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...