söndag 19 november 2017

Mammor!

Några skulle nog tycka besatt, de handlar inte om de, de handlar om att göra något som man älskar, något man har passion för, något som är en livstil. Jag tycker de kan vara skönt att ligga och slöa i soffan, ta de lugnt på yoganmattan, men jag behöver rörelse och jag behöver energi runt mig för att må bra! Men kontrasterna är viktiga!
Morgonen startade med rörlighet, core och enormt bra musik. Tänk vad viktig musiken är i träningen, de gör så otroligt mycket med min motivation. Jag går in lättare i bubblan och de är ofta jag inte märkt att fler dykt upp i gymmet för jag är så inne i min grej. I dag var tankarna faktiskt rätt irriterade, då är gymmet en terapi. Man ska inte tänka och fokusera på de som varit men ibland kan jag bli otroligt arg över vad jag tillåtit som fått mig att må skit. Att inte sagt i från men jag är ju en oxe och en oxe kämpar på rätt hårt.. ibland för tjurskalligt;) Då är det otroligt skönt att ta ut de i gymmet, att låta kroppen sträcka ut i ett flow, dessa stunder tycker jag de är magiskt skönt att ha gymmet för sig själv.

Fredagen bestod av att överraska E med attt hämta henne på skolan (GULD ATT HA BIL IBLAND!!! speciellt när man är spontan!) Hon var nöjd efter en bra friluftsdag, tuggade flapjack och hoppade glatt in i bilen då jag sa.. mamma orkar inte laga mat idag, vi tar och går ut och äter! Vi hamna på stan, gick och skrattade hand i hand Åt god mat och sedan åt vi pruttfri glass och såg film och somnade tätt intill varann i min säng. En riktig kvalitets kväll tillsammans och sådan kan man behöva då de ibland känns som vi kan diskutera rätt mycket ihop. Dessutom vilade jag helt då kroppen och knoppen behövde det.
Fredagen bestod oxå av att jag jobbade;) jag har sjukt tur att ha vänner som kommer förbi, nya som gamla, i fredags blev jag bortskämd med god choklad, java och blommor som om med leverans. Jag har en ny vän som kom och lättade sitt hjärta och de är så skönt... då vet man, här är de vänskap som byggs på riktigt, att man öppnar sig, spyr galla över de som är jobbigt just nu betyder ju att denne har förtroende för mig, underbart! Även om jag även i morse tog ut en del i gymmet då jag kan bli väldigt arg när personer jag tycker om blir felbehandlade! Annars blir jag sällan arg, jag kan bli arg på mitt barn, men inte på vuxna... jag är numera blir numera bara trött eller ledsen när vuxna borde veta bättre hur man beter sig.. men alla kan inte se sitt eget beteende och hur de kan påverka andra och de är väl de jag själv måste jobba mest med, att hela tiden tänka att det är personen i fråga som har problem och inte ta det personligt och INTE tillåta mig att dräneras! 

Ny vänskap, underbart, att sedan känna efter ett möte, fan vi måste hänga SNART och sedan plingar telefonen och dejt är bokad. Så kul att lära känna nya människor, man växer som person. 
Fick gå i träningstights, ovanligt, provade jeans, kom inte i dem så jag sket i allt, gick och kramades med folk jag kände på stan på lunchen istället.. gav mer än blodstopp över röven! 
Snön har kommit till Umeå, underbart och när solen dessutom tittar fram då är det magiskt. 




Lagade älgbiffar igår, och eftersom jag inte kan äta gluten så blandade jag mjölken med havregryn, ägg, lök,  salt, peppar och vitlökspulver. Stekte på dem i pannan med smör och sedan in i ugn på 200 grader tills de blev klar. Super goda blev dem! Jag älskar mat och sedan fick de bli något glas rött till.. som gick rätt upp i huvudet direkt! 

I dag skickar jag världens eloge till ensamstående föräldrar, ni gör ett ett grymt jobb! C du är en av dem, du är en sån jävla bra mamma!!!Min förebild när de kommer till att vara pedagogisk, lugn och andas. S för din kämparglöd och för hur du hinner med dina. L för din kärlek och omtanke du sprider.  H för att jag får dela mitt liv med dig.  Man vill ge så mycket då man tappar så mycket tid tillsammans så man blir rätt trött själv. Jag har något jag oxå behöver jobba på och de är mitt samvete.. jag har ofta dåligt samvete då det känns som man inte räcker till. Jag vet att jag gör det men de är inte lätt alla gånger att tycka att man gör de bra som mamma. I dag skulle jag vilja åka "hem" bli uppassad och få äta mamma mat, ligga i hennes soffa, se hur hon skulle pysslat om Emmy och bara få känna mig liten, krypa upp i hennes knä som jag brukade göra, ligga med huvudet i famnen på henne och ha henne pillandes i håret. 
Mammor är bäst! 

Nu ska jag njuta av java och se min dotter ha kul med en av sina bästa vänner, de är så otroligt mysigt i hjärtat att höra hur de skrattar och har kul i hop.. magiskt! 


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...