lördag 8 juli 2017

Små saker som gör en så otroligt glad!

Gårdagen var blandad, de ska bli SKÖNT att kliva av i dag från jobbet och ta semester! 
Det är mycket att tänka på när chefen är ledig även om de är de jag tycker är kul. Det är bara de att jag har svårt att varva ner när jag ska sova sedan, hjärnan går på högvarv även om jag kan och Vet vad jag ska göra efter en sådan dag. Men jag gick på gymmet efter jobbet, brukar inte träna den tiden men gick dit och då fick jag ju ännu mer upp i gasen energi när jag träffade så många som jag saknar, gamla kunder/stammisar från BudoFitness tiden, 52 år typ på butiken men så många möten med så många som jag träffat dagligen vissa av dem... liksom hjärnan bara.. men där är ju han, måste springa och ge en kram, och där är den och det och hon och liksom sjukt trevligt, jag hade kunnat sitta kvar i timmar och pratat men insåg att jag skulle förstöra alla andras träning genom min käft ;) och sedan skulle jag bli katabol och grina av hunger när jag kom hem. Men de är ganska kul hur du kan liksom få relationer till så många personer, du känner de bara ytligt men de skapar en sådan positiv vibb inom Mig.  Jag hade kunder som kom förbi varje dag innan sitt pass och surrade, jag hade kunder som stannade varje dag kl 15 och tog sin rast med bilen och stod och pratade medans jag stod med matlådan i kassan och åt.. Många som bivit vänner i mitt liv för alltid.. men även många som jag inte har någon relation till idag men som jag bara blir glad av att se och få höra hur de mår!  

Hur som så var jag asnöjd över att jag pallrade mig dit och svettades för en stund och hann se lite härliga människor innan jag valde avslappning hemmavid med podd i öronen. 
Att träffa människor som frågar varann hur de är och inte bara, hur är formen, hur går träningen? Sånt gillar jag, jag älskar att träna men de sitter inte vilken form och hur träningen går. Jag vill veta hur människor mår och hur de har de, inte om de äter kyckling och ris varje dag.. de får de väl göra men de är inte så intressant och veta liksom;) Jag är intresserad av människor, människor är spännande, beteenden är spännande. Träning är en BONUS, träning är något som jag bara alltid älskat och just nu är motivationen hög och tillbaka! Å då kommer resultaten oxå! Taaadaaaa! 
Sedan att hjälpas åt att dela med sig av sina egna misstag för att andra inte ska gå i samma fälla OCH att vara glad för andras framgångar! Dela med sig om tips i träning för och få de att ta bättre, att hjälpa när människor har problem med olika saker, de är ju de vi är till för.. hjälpa varann! Men OXÅ.. att ta hand om sig själv, inte glömma bort att tänka... vad behöver JAG just nu!?

Jag hatar avundsjuka och missunnsamhet! 
Delad glädje är dubbel glädje! 


Älskar även jobbdagar då vänner byter av varann, i går var de verkligen fredag och 2 av mina finaste kom förbi, kramades, satt och drack java på jobbet och hann prata lite om ditt och datt. Små stunder med dessa betyder så otroligt mycket! Världens bästa! Tack för att ni kom förbi och kramades!

VÄNNER!!! 

Rygg avklarat på morgonen, kommer bli mer vila till veckan skulle jag tippa på då de vaknas Trollstigen, men vila är inte min grej riktigt, kontaster är min grej, men min kropp behöver rörelse för att må bra! Min nacke framförallt! :D Så jag längtar efter ett pass på SATS, älskar att prova nya gym, sedan längtar jag efter att få slippa laga mat, längtar efter lite hotellfrukost, längtar efter att se magiska vyer och få vara ute massor i naturen. 
Vad hittar du på för bus i sommar!? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad jag hittar på i sommar ? hmm... blir väll att försöka bli frisk från den här jobbiga förkylningen och sätta igång med gymmandet igen. blir fruktansvärt uttråkad av att inte kunna träna/röra på mig. men ett mål jag har denna sommar är att bada vid någon trevlig strand =)

Jossan-Wellness by me! sa...

ÅÅÅ krya på dig genast!!!
Snart är förkylning ett minne blott och du kan njuta av träning och ta ett asskönt dopp på någon härlig strand!
Trevlig helg!!!

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...