söndag 9 juli 2017

Min typ av semesteröl..

De läggs upp mycket bilder på semesteröl just nu... jag drack så mycket öl av den sämre sorten under tonåren, hemöl.. skulle vilja tycka att en iskall öl skulle sitta fint.. men jag klarar inte av de så min typ av semesterfirande öl igår var att jag låste butiken, jag verkligen flinade hela tiden jag räknade kassan för sista gången och tänkte nu kan jag lägga torra slemhinnor och andra kunders problem åt sidan för ett tag även om jag är skadad och kan gå på stan och tänka tyst för mig själv när jag möter kunder .. Hmm undra hur de går med hennes pms, hans problem med minnet,hennes utmattning, hennes problem i relationen, hans cancer, hon som hade torra slemhinnor osv... jag är skadad.. (eller så är jag bara otroligt mån om att folk ska må bra och är nyfiken på människor) Nåväl, jag flinade verkligen och hade liksom pirr i kroppen trots dålig sömn. Jag stämplade ut.. satte mig inte på någon uteservering i de fina vädret, jag gjorde något som i min värld får mig att må bra i hjärtat. Jag satte mig på cykeln, begav mig till en otroligt stark människa, en älskad vän, en grym mamma som jag bara älskar. De bygger hus och de stora igår var att jag fick träffa båda hennes föräldrar, skitiga i värmen satt vi på en SJ pall och pratade i solskenet, skrattade, kramades och jag fick se vilka underbara människor som skapat min vän. De är ju stort, mina vänner är ju min familj så klart de är en ära att få se vart de kommer i från och vad som format dem till del av den de är i dag!
Det var kvalite av rang, en lördag. Att få sitta på en SJ pall svettig och glad med fina människor där man får vara precis som man är och de bara är assköna ... de är bra möten och tid värd att läggas på!
Så tack för er!!
Morgonen började med att jag var tvåa.. Åsa var redan igång och klar på morgonrunda då jag bara kommit till dass och trampat i kattspya, men att va i balans och uppleva större problem i livet då och då är att man skrattar bara och tänker.. fan va gött att han spyr nu då kanske min icke katt älskande vän som ska ta hand om kisse slipper sånt;) 
I väg på Legendary och insåg med ännu mer leende på läpparna på mitt 30  min axelpass att se på fan, axlar som varit lite bajs i styrkan länge har oxå ökat i styrka och vågade pressa på lite mer i maskin med huvudet stabilt och nacken rak mot baksidan bänken i maskin! GLAD! 

De är så små saker som kan göra en glad.... bara man vill se och uppskatta dem! Människan är instinktivt negativ i grunden, att vara positiv är något man bara skapar och ser till att jobba på. Precis som konditionen.. håll igång den, umgås med POSITIVA människor som är tacksamma och visar kärlek.. som helt enkelt kan få dig och skratta när livet suger hästballe eller skratta när livet är asbra, eller gråta när man behöver de. 

"Hej Bullen! Jag har ett problem. Jag blir kraftig retad på hemmaplan... hårda ord som fläskkotlett, pisse, tjockis förekommer. Vet inte hur jag ska orka längre. Jag vill ju bara äta skita och sova! ! Hur mycket begärt är de. Jag är inte fet! Har bara en kraftfull benstomme och en långsam ämnesomsättning och denna stress att skålen inte alltid är full! Hjälp mig! Orkar inte länge..


Rund och Go 5 jordsnurr."
De där med fina fina frukostbilder.. ser här ser vardag ut.. eller fan.. .de är helg och de är semester! 
Yogamattan är packad... inget annat! De löser sig, vi ska ha de asbra i sommar!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...