tisdag 16 maj 2017

Lyx!


I går hade jag lyxen att kunna sitta ute innan jobb och prata med vänner i luren och dricka java med mörkchoklad i solen innan jag skuttade iväg. Underbart och verkligen guld att ta vara på några minuter varje dag i solen.. en liten stund gör så mycket, en stunds lugn, riktig kvalitetstid efter morgonträning. 
Nu har jag lagt om lite i träningen, variation är bra! Jag kommer nu bli starkare och mer vältränad, ännu bättre rörlighet och ännu smidigare! BRA! Min nacke är stark och kommer starkare bli! 
Lyx är oxå att ha närhet till så mycket som vi har just nu, att kunna gå till gymmet på 5-10 min, att ha nära till skogen på 5 min, att kunna cykla till jobbet på 10 min, att kunna gå till skolan på 5 min. Har nära till affär.. ja just nu bor vi bra men vi vill ha större, vi vill ha en egen liten yta att plantera på, att kunna ha studsmatta, att kunna ligga på sin egen gräsmatta med blekarslet! Att kanske kisse kan börja få vara ute.. ja visioner är bra att ha. Jag kan blunda så ser jag exakt hur jag vill ha det. 

Jag fick sovmorgon och de blev ovanligt kort tid för oss i morse och därmed hann vi med lite disskutioner, vi är van att ha bra med tid men idag fick jag liksom tjata på att vi skulle till skolan. Javan fick vänta, men jag sover gott och sover kanon! Mycket har ändrats! Tänk vad snabbt saker och ting kan ändras i sitt liv, både skrämmande men oxå häftigt.  Vi åt gröt, ägg och sedan skolan. Jag somnade med sminket och klev in i gymmet assnygg, ha ha. Rygg och axlar på tur och nu trycker jag i hop 2 muskelgrupper och får bort en träningsdag för att göra bättre pass men färre! Mer vila och mer tid till livet, mer tid till sovmorgon, bättre kvalité helt enkelt och mer längtan mellan varje pass. Löpning får läggas åt sidan.. tyvärr! JAG får helt enkelt kolla upp om cykel kan funka. Jag söker kickarna, de kan jag få när jag åker inlines, för de är liksom halvfarligt, haha. När jag springer får jag endorfinerna från skogen och naturen. När jag promenerar får jag lugnet, när jag jag yogar blir jag ännu lugnare, mjukare, rörligare och det gör mig helt klart till en bättre människa med bättre prioriteringar, snällare syn på mig själv och min kropp, får mitt lättare att stanna upp och känna vad jag behöver i form av energier osv. 

Undra vad dagen har att erbjuda, det blir nog en lunch på stan med en god vän om hennes bedövning släppt:P Annars ligger den öppen! Jag har förberett, 1 dl ofiltrerad äppelcidervinäger, 7 delar varmt vatten i en shaker. Jag schamponerar håret som vanligt och när de är klart häller jag vinägern över håret och det blir som en inpackning, en vårdande kur för hårbotten osv. Håret blir glansigt och kanske råder de bot på min botten som är strulig. 


Vad hittar du på idag? Istället för att bara kika in och läsa, skriv en rad, de gör mig glad! 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej da :-)
Jag har borjat jobba nu efter 11 manaders mammaledighet, sa det galler att forsoka vara organiserad pa mornarna har... traningen gar det sisadar med, men det blev iallafall en liten springtur i regnet ikvall. Blir inspirerad av dina tankar och handlingar, sa kul att lasa om Ditt liv!
Kram fran Jennie

Jossan-Wellness by me! sa...

Å vad härligt och börja jobba men lite nytt i planering lär de bli ;) springtur i regnet kan vara alldeles perfekt :D
Glad att du skriver! Ta hand om er. Kram

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...