söndag 7 maj 2017

Kcal!


Nyvaknen kl 6 denna söndagsmorgon, 30 min armar och lite mage innan jag begav mig hemåt igen. Man känner sig assnygg när man kommer dit nyvaknen, har havtornsolja i håret och liksom bara klivit ur sängen och begett sig.. men de är ju så mina morgnar ser ut. Snyggträning och matchade kläder var många år sedan:P Helt underbart skönt att få en bättre natts sömn. Jag och fis låg och såg talang och åt lite gott efter en prom till lill Coop. Dessa små stunder då vi är själva tillsamma blir väldigt kvalitativa och jag hann även påbörja en ny bok som heter Karins Gröna Värld. En bok för att inspirera till ett bättre hälsosammare val gällande kosten. Tänk .. kalori.. en kalori är inte bara en kalori, vad vi stoppar i oss i form av kalorier. Eller kolhydrater/fett/protein... ALLT handlar om KVALITÉ på de olika näringsämnen. Vi kan äta samma mängd energi i kcal men helt enkelt skapa så mycket obalanser i kroppen pga näringsbrister i form av tomma kcal. Vi behöver mat fyllda av vitaminer och mineraler, essentiella fettsyror. Samma kcal mängd kan skilja som dag och natt. 

Det är så viktigt, tänk regnbåge, så mycket färg som det bara går och en grön smoothie om dagen. 

Allt jag vill är att ha en inre balans! Det är mitt mål och som jag sagt 100gånger tidigare, behandla mig själv som min egna bästa vän! 


Nytt choklad märke från LovingEarth finns nu på jobbet, jag älskar mint/choklad mixen i alla former. Den gifter sig så gott med javan... Men ännu vackrare var mina vänner som gifte sig i går. Jag känner mig tacksam och ärad att jag fick delta på deras vackra viktiga dag. Vigseln ägde rum i masugnen i Olofsfors. Ögonen fylldes av tårar när jag såg de där framme.. men framförallt känslan att få se min vän igen och sedan bara känna hur mycket denna lilla brud betyder för mig trots att vi ses så sällan. Min dotter hade turen att få både hinna med kalas, vara på leos och träffa min bror för en båttur. Hon var nöjd kan jag lova.. dock hungrig :P SÅ när hon väl fått i sig middag så var hon...nöjd;)

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...