måndag 8 maj 2017

Fokus!

Jag måste bara försöka fokusera rätt just nu för stunder av hopplöshet (jag är sjukt less på huvudhållarn just nu) kommer över mig när  nacken är verkligen i en sämre period just nu och behandlingar är det som gäller och de kostar asmycket.  
Fokus är på tacksamhet hela tiden, tacksamhet över vad jag har och försöker träna min dotter på det oxå med att tänka ut något bra varje dag som man är glad över. Nedan ser ni morgonens resultat och de värmde mitt hjärta att se EMS val av glad känsla❤️ 
Morgonen började med lugn, hämtade em och vi låg å mös i sängen tills magen kurrade och gröten kokades. 
Lämnade på skolan och kände tomheten av att vara i från henne men försökte slå bort det och känna tacksamhet över att hon har en pappa. 
Gick till gymmet för rörlighet, pinnen, gummiband, cirkulation och värme för att tanken var yoga när jag kom hem men bredbandet verkar ha störningar så det får bli senare. Istället en stund på mattan, test av en app- Mindfulness. 
15 min senare hade jag nog startat med eget läkande system och slagit på de parasympatiska systemet i kroppen. Utmärkt, viktigt att de får gå igång i mog så ofta de bara går💕
Nu en grön smoothie, kex med avokadoröra och kokta ägg! Enkelhet när det är som bäst! 

I dag ska jag ta vara på dagen på mitt sätt och just denna morgon behövde jag vara med mig själv och ingen annan. Att lyssna till vad man behöver är många dåliga på. Istället gör man som alla andra eller tror vad andra tycker är bäst, ser bäst ut, anpassar sig och följer invanda ramar i sociala mönster. Istället för och verkligen känna efter... vad behöver JAG idag! 

Ny serie av naturliga hudvårdsprodukter på Hälsokraft. Så sjukt bra priser!!! Perfekt för de som inte börjat byta ut kemikalie bomberna mot bättre alternativ. 
Organic Shop! 3 för 99 kronor just nu. 
Samma sak med parfymer, något som är sjukt hormonstörande. 
Vad är du tacksam för idag?

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...