tisdag 9 maj 2017

TÄNK OM..

Okej.. igår kom den kommentar jag själv gått och tänkt men inte viljat liksom kläcka högt..:
-Kanske det är av löpningen som du blir sämre i nacken.

Ja det kanske är så då jag har nerver i kläm och vilket skapar påslag/bakslag så nu får jag testa, prova en ny väg att gå vilket känns bajs i hjärtat då jag verkligen längtat efter passen då jag har sprungit/joggat, mer faktiskt än till gymmet då gymträning inte är lika kul för mig längre då jag inte kan träna som tidigare. Jag kan inte stå och marks på 120kg utan kör mycket rehab och har svårt att få till endorfinkickarna utan vikter som jag tidigare gått igång på. Men det är vikterna som även gjort min kropp sliten, det är att jag tagit ut så mycket i gymmet när det varit saker i livet som jag behövt bearbeta, har bearbetat och tagit ut den energin i tunga vikter, stängt av smärttröskeln och när någon hänt har jag gasat.

Det gör jag INTE längre.. när något händer så stannar jag upp, andas och försöker tänka, låter känslorna komma i stunden istället för att direkt ge mig av till gymmet och köra skiten ur mig.. oavsett känsla!
Gymmet har räddat mig i så många stunder och alltid funnits där när livet har varit hårt. Mer än någon eller något annat.
Jag tycker det är spännande och reflekterar mycket i efterhand över saker som hänt och händer, tänk vad mycket man lär sig under resans gång och tänkt vad häftigt det är att vill man så kan man verkligen utvecklas hela tiden personligen. Lustigt när människor står och trampar på samma ställe personligen och samtidigt tror att människor runt en inte har förändrats utan de tror att de känner en för att man umgicks för flera år sedan. Hela ens kropp byts ju ut på ett år, varför ska skallen förbli detsamma. Jag älskar personlig utveckling, jag utvecklas av att lära känna nya människor, att vara nyfiken på människors historia och i att prata med varandra om varandra och ens liv.. inte om andras liv.
Jag utvecklas av att läsa, av att välja personlighetsutvecklande små kurser, att våga prova nya vägar att gå.. den gamla stigen är inte alltid den bästa även om man kan tro de i stunden. Kanske behöver man stänga av omgivningen tills man hittat rätt, så det liksom blir tyst i bruset och man lättare kan höra sitt hjärta säga vad de vill eller inte.. Det är svårt när ekorrhjulet snurrar för snabbt och man anpassar sig efter alla andra hela tiden för att de ska vara nöjda och glada... Ibland kanske man behöver vara "obekväm" för att ta hand om sig själv och inte bry sig om vad alla ska tycka och tänka.
Att lägga fokuset inåt istället för på utsidan... DÄR har vi mycket att vinna!
I många möten kan du se hur speciellt tjejer kan liksom mer kolla på hur du ser ut uppifrån och ner, kolla formen (speciellt när du levt i träningsvärld med fokus på yttre...) liksom inte vara närvarande i att möta ens blick och verkligen vara med i samtalet utan man lägger så mycket energi på hur man ser ut och hur man ska uppfattas. Vänner jämför sig inte med varann, vi är där för att inspirera varann, dra upp varann då de behövs, skratta tillsammans över livets knasigheter och gråta och snora på varandras axlar när man är i behov av det!


Livet kan verkligen vara knasigt i bland men jag fick ett mail igår som var så klockrent!

"If you only knew how many miracles you´ve already performed, Jossan, nothing would ever again overwelm you, frighten you, or seem impossible!"


VI, JAG, DU sätter bara upp våra egna begränsningar!

 

En lugn morgon, min hälft bad mig om jag orkade göra matlådor idag.. älskar crockisen!!!! De får liksom stå och puttra, blir inge spill någonstans utan de sköter sig på låg temp. Så nu är det fixat!

GE OCH DU FÅR!<3 andra="" att="" av="" b="" bajs="" betyder="" bli="" bort="" bra="" de="" den="" det="" efter="" f="" fel="" friheten="" g="" ge="" gon="" gons="" got="" h="" handlar="" har="" i="" ibland="" ica="" igen="" igenom="" jobbet="" k="" l="" lska="" lv="" m="" man="" massera="" massor="" moln="" mot="" mtad="" mycket="" n="" nypa="" och="" om="" ont="" p="" peppa="" r="" ra="" rar="" relationen.="" respektera="" rjan="" rlek="" rumpan="" se="" sj="" sjukta="" skratta="" sm="" som="" sta="" stund="" t="" ta="" tankar="" till="" tillsammans="" torka="" tta="" tycka="" underl="" v="" var="" vara="" varann="" vardagen="" vardagssaker="" ver="" xa="">

Kärlek är att hjälpa varann i vardagen, med de stora och de lilla, kärlek är att älska mycket, kärlek är att se när någon inte mår bra, kärlek är att skratta åt de sjuka inre tankarna, kärlek är att bli hämtad efter jobbet, kärlek är att låta varann växa tillsammans eller som egen person, kärlek är att ge frihet att göra de man mår bra av, kärlek är att fortsätta vara mot varann som man var i början på relationen, kärlek är att massera när man har ont, kärlek är när det ligger en banan på träningsväskan på morgonen, kärlek är att se och lyssna, kärlek är att respektera, kärlek är att stänga av mobilen för att se den man har vid sin sida, kärlek är att bråka, kärlek är att tycka att relationen är bajs men man fortsätter kämpa och kommer ut på molnen ibland, kärlek är att vara rädd, kärlek är att vara nyfiken på varann och vilja veta vad den andra blir lycklig och glad av,  kärlek är att någon torkar ens tårar när man är ledsen, kärlek är när någon tar tag i ens hand när man vill springa åt ett annat håll för att man ska stanna upp, kärlek är respektera vad den andra anser som viktigt i ens liv, att vara intresserad av varann, att vilja veta vad den andre behöver för å må bra.. KÄRLEK ÄR SÅ OTROLIGT MYCKET, svårt men ändå otroligt viktigt och som vi behöver för att överleva!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...